[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 18 16:33:48 CEST 2012


benyasoknal a sacc negyven atmoszfera .
ebbol lehet szamolgatni .

bye
dexter


Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> írta (2012. szeptember 18. 16:10):
> kipuffnal szelepnyitas elott a hengerben tok nagy nyomas van. a henger
> terfogatanak sokszorosa mennyisegu gazzal. ez izombol megy kifele, mert
> nagy a nyomas, a dugo mar csak az utolso par szazalekot tolja ki. mekkora a
> nyomas a tagulasi szakasz vegen? tuti van vagy 20 bar, lehet hogy tobb is.
> ebbol 19 kimegy magatol, az utolsot kell kitolni.
>
> azt az utolsot meg akar kitolja a toltes, ha forszirozott, es akkor nem
> kell kipuff utem egyaltalan. lasd ketutemu motorok. az egybenyitasban is az
> a poen, hogy a vegen a toltes kiszellozteti a holtteret, nem?
>
> Vajk
>
> 2012/9/18 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>
>> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>
>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>
>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene  a
>> dugónak kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a
>> levegőt, átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó
>> és kipuff szelep is egyszerre nyitva)
>>
>> Két legyet egy csapásra.
>>
>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>
>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>
>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>
>> -
>> érdekes:
>>
>> http://www.dinamit-dob.hu/**content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz>
>>
>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van
>> nyitva) figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a
>> katalizátort, mert nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok
>> általában a V elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A
>> soros elrendezésû motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a
>> katalizátort, ha egy kis teljesítménynövelésre vágyunk."
>>
>> ez még érdekesebb:
>> http://www.omikk.bme.hu/**collections/phd/**Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**
>> Gal_Peter/ertekezes.pdf<http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf>
>>
>>
>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>> kétállapotú.
>> (Ferrari Maserati)
>>
>> A.
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list