[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Tue Sep 18 16:10:58 CEST 2012


kipuffnal szelepnyitas elott a hengerben tok nagy nyomas van. a henger
terfogatanak sokszorosa mennyisegu gazzal. ez izombol megy kifele, mert
nagy a nyomas, a dugo mar csak az utolso par szazalekot tolja ki. mekkora a
nyomas a tagulasi szakasz vegen? tuti van vagy 20 bar, lehet hogy tobb is.
ebbol 19 kimegy magatol, az utolsot kell kitolni.

azt az utolsot meg akar kitolja a toltes, ha forszirozott, es akkor nem
kell kipuff utem egyaltalan. lasd ketutemu motorok. az egybenyitasban is az
a poen, hogy a vegen a toltes kiszellozteti a holtteret, nem?

Vajk

2012/9/18 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>

> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>
> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>
> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene  a
> dugónak kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a
> levegőt, átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó
> és kipuff szelep is egyszerre nyitva)
>
> Két legyet egy csapásra.
>
> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>
> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>
> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>
> -
> érdekes:
>
> http://www.dinamit-dob.hu/**content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz>
>
> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van
> nyitva) figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a
> katalizátort, mert nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok
> általában a V elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A
> soros elrendezésû motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a
> katalizátort, ha egy kis teljesítménynövelésre vágyunk."
>
> ez még érdekesebb:
> http://www.omikk.bme.hu/**collections/phd/**Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**
> Gal_Peter/ertekezes.pdf<http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf>
>
>
> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
> kétállapotú.
> (Ferrari Maserati)
>
> A.
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list