[elektro-etc] Új KRESZ
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sat Sep 8 15:34:51 CEST 2012
Nem voltam itthon tegnap reggel ota, most erkeztem meg, s megprobaltam
vegigolvasni, amiket irtatok.
Azt szurtem le belole, hogy ebben a kerdesben is, mint sok masban,
kiutkozik a magyar mentalitas. Rogton azt keresitek (bocs, hogy igy
altalanositok!), hogy mit lehet tenni, hogy elobbre jussunk.
Ausztriaban, emlekeim szerint nem voltak ilyen "adaz" vitak. Az emberek
altalaban elfogadtak, hogy igy kell csinalni. Ha a Rettungsgasse jol
mukodik, akkor ugysem tart az egesz tul sokaig, ki lehet birni. Ha meg
ugyis nagy gaz van, akkor tokmindegy, hogy valaki a tobbiek rovasara
megprobal elore araszolgatni, ugysem er vele sokat, mert ahova ennyire
siet, azt mar ugyis lekeste. :)))
Karoly
-------- Original Message --------
> nevicceljmar - hat a mostani autok jobbak mint regen , tizszerakkora a
> nyomatek , egyenletes vegig - ha egy regi autoval el tudott kozlekedni
> oktatassal , akkor ma mar anelkul is sokkal jobban csinalja , mert van
> veszfekasszisztens , meg turbo meg minden csicsa :)
>
> bye
> dexter
>
>
> Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. szeptember 8. 9:40):
>> Nem tudnak elindulni tempósan... mert
>>
>> - szar a nyomaték görbe, alul gyenge mint a lepkefing
>> - viszont nem ad gázt és indul tempósan, mert nem tud!
>> és amúgyis a "mielőbb válts fel!" iskola tanítványa
>>
>> Már írtam párszor.
>> A friss jogsisokat meg kell tanitani
>> tempósan elindulni, gyorsan megállni
>> és dinamikusan kanyarodni, visszaváltani!!!
>>
>> Sajnos, sokan sok-sok év és sokezer km
>> után sem tudnak ilyen alapműveleteket.
>> Ezért van annyi a körülményekhez képest lassú-bénázó az utakon...
>>
>> KJ
>>
>>
>> 2012.09.08. 0:09 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
>>>
>>> Hat, Darwin dijas, az fix....
>>>
>>> Eleve nem ertem, ha a buszsav jobb szelet latja csak mert nem meri kidugni
>>> jobban az orrat, akkor is sacc. 30m-t belat, ami 50km/h eseten 2
>>> bitanghosszu masodperc. Azalatt boven ater barmivel, nemhogy egy cc-vel.
>>>
>>>
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2012.09.07., at 22:36, vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> wrote:
>>>
>>>> volt mar ez?
>>>>
>>>> http://karpark.blog.hu/2009/04/25/kiflibe_hajtott_passat_cc
>>>>
>>>>
>>>> Észak-budai autósoknak ismerős lehet a szitu. A helyszín az Árpád
>>>> Fejedelem útja és a Komjádi Béla utca kereszteződése, rögtön a Komjádi
>>>> uszoda előtt. A világoskék-metál Passat CC a Margit híd felől érkezett és
>>>> balra próbált volna befordulni, a Komjádi utcába. A csúcsforgalom miatt az
>>>> Árpád Fejedelem útján a szembe jövő két normális sávban hosszú, tömött
>>>> sorban álltak az autók. Álltak és vártak A harmadik, nagyrészt
>>>> beláthatatlan, buszoknak fenntartott sáv üresnek tűnt.
>>>>
>>>> Nagyobb térképre váltás
>>>> A sorban álló kocsik előzékenyen elengedték a Passatot, aminek sofőrje
>>>> ugyan elnézett felettük és valószínűleg amennyire tudott, a buszsávra is
>>>> bepillantott, de közeledő BKV-járatot nem vett észre, így aztán nekilódult.
>>>> A következő pillanatokban már csak a vészfékezés miatt blokkoló gumik
>>>> jellegzetes csikorgása hallatszott, majd az elkerülhetetlen csattanás.
>>>>
>>>>
>>>> Vajk
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>> Sent: Friday, 7 September 2012, 22:29
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Új KRESZ
>>>>
>>>> A busz és a megálló ennek eléggé speciális esete.
>>>>
>>>> De mondjuk legyen a mondott szutyukispapi, aki balról jött, két sávnyi
>>>> autó megállt neki, hogy elmehessen keresztbe jobbra, a buszsávon
>>>> nyélgázzal érkező mopedes ifjonc meg gellert kapott a motorháztetőjén.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2012/9/7 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> az ut szelen allo busz mogul kilepo gyalogosra nem kell szamitanod -
>>>>> ennyi agyat a gyalogostol is elvar a kresz hogy nem csamborog ki
>>>>> fektavon belul takarasbol .
>>>>> ra kell keszulnod , de hogy ne mehetnel el mellette ...
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2012. szeptember 7. 22:19):
>>>>>>
>>>>>> És a legjobb tudomásom szerint pontosan erről is van szó. Amíg nem
>>>>>> tudod, nem látod, hogy a másik sávban miért áll meg, aki megáll, és
>>>>>> meg nem bizonyosodsz felőle, hogy a saját továbbhaladásod biztonságos,
>>>>>> addig nem mehetsz el mellette! Nem mellesleg a józan ész is ezt
>>>>>> diktálja.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/9/7 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>>>>>>>
>>>>>>> sajnos a nyelv ilyen fuzzi, es a torvenyekben egyelore nem hasznalnak
>>>>>>> zarojelezest.
>>>>>>>
>>>>>>> a) kijelölt gyalogosátkelőhely előtt (megálló vagy forgalmiokból
>>>>>>> álló) jármű mellett meg kell állni
>>>>>>>
>>>>>>> b) (kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló) vagy (forgalmi
>>>>>>>
>>>>>>> okból álló) jármű mellett meg kell állni
>>>>>>>
>>>>>>> ez jelentene, hogy a komjadinal ha a belso sav elengedi a kanyarodot,
>>>>>>> akkor a kulsonek kotelezo. vagy hogy ha a hegyaljan a kulso sav beengedi a
>>>>>>> jobbrol jovot, akkor a belsonek is meg kell allnia.
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> ________________________________
>>>>>>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>>> Sent: Friday, 7 September 2012, 11:03
>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Új KRESZ
>>>>>>>
>>>>>>> Bár ez a paragrafus a gyalogosokra vonatkozik, a szabály egyértelmű:
>>>>>>>
>>>>>>> 43. § (3)272 A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi
>>>>>>> okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad,
>>>>>>> ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a
>>>>>>> megsértése nélkül megteheti.
>>>>>>>
>>>>>>> Ha gyalogátkelő van _vagy_ forgalmi okból megáll valaki, akkor meg
>>>>>>> _kell_ állni mellette. Akkor is, ha nincs gyalogátkelő - itt nincs
>>>>>>> kivétel a szövegben, egyértelmű a megfogalmazás. Forgalmi ok az is,
>>>>>>> hogy valaki elengedi a keresztben, alacsonyabb rendű útról érkezőt,
>>>>>>> lemond az elsőbbségéről.
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list