[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 4 17:22:48 CEST 2012


tiszta kolteszet . ugyanigy vagyok ezzel .

bye
dexter


Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu> írta (2012.
szeptember 4. 17:02):
> Ez az, amit nem fog megerteni, aki 'esszel' vesz autot. Aposom szornyulkodott, hogy a mi kocsink (alfa 145, 1.6, 120 lo) rengeteget eszik (7.5-10 liter), borzaszto draga hozza az alkatresz, es surun kell. Mult nyaron szinte teljes futomucsere volt, most nyaron gyertyak, vezermuszij+sallangjai. Ez volt osszesen kb. 350k. A kocsiba evi 30000 km-t tesztunk, most van benne 200, 12 eves a kocsi. Az O corollaja 6 eves, meg 2 honap hitellel, majdnem 30000km.
> Neki az 5 literes fogyasztas tetszik, nekem az, hogy nem csak lenduletbol lehet elozni. Neki a kozel 0 menetzaj, nekem az atlagon feluli futomu. Neki a toyotasag, nekem az alfasag, amiben benne van a kenyelmes, puha ules, labter, hatul is, meg millio aprosag, amitol nekem (es az autobuzik nagyobbik reszenek) inkabb ez kell. Akar meg az is, hogy az olasz formatervezot a kavehazban egy bogyos fekete demon szolgalta ki, es nem a Honda Asimo. Az egyikbol valahogy emberibb ihletet lehet meriteni.
> Van jobb kocsi? Rengeteg! Elcserelnem egy jobbra? Siman! Japan lenne? Nem hiszem. Esetleg egy Toyota? Kizart. Nekem elet kell. Ha ez azzal jar, hogy idonkent hisztizik, es simogatni kell a lelket, legyen. A felesegemet se cserelem le egy guminore, pedig az mindig mukodik. A nonemu humanoid valahogy mindig tobbet nyujt.
>
> david
> --
> Telefonról.
>
> Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:
>
>
>
> On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
>> 1 év Strabanc !
>>
>>
>> Utána már akármibe ülsz át ,
>> sookkal jobbnak érzed. :)
>>
>> Egyébként soha nem tudtam megérteni
>> ezt a nagy autókultuszt.
>
> Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
> Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
> Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak mogotte,
> mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern muanyag teszemazt
> toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német gépről pl. Ezek kezdenek
> eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol van a klasszikus 911 porsche már,
> a maga nyers férfias megoldásaival, az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
> 2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag eldobható
> ingerszegény tárgyak lettek.
>
> http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg
>
> Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz eredetileg
> a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus, autokhoz egyaltalan nem
> erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt meg anno viccesen mikor egy
> elozesnel visszavaltott kettőt az automata es felordított a motor.
> "Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot, felállt az
> összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink Floyd szám tudja
> mondjuk... :)
>
> Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
> Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit fogyaszt, es
> van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed, hasznalod, eldobod.
> Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a kulonbseg
> amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme tobbrol beszelni, a
> masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
> Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.
>
>> Egyébként a középkategőria felső vége felett
>> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
>> nem sok a különbség.
>
> Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
> Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont 2x annyi,
> es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel javithato, hanem egyben
> cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru adta meg magat. Alapáron meg tizen
> millió, és 2-3 év után kelleni fog neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog
> menni 1-2 szenzor, ami egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó,
> ami felujitva soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék
> pl tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk valtogeneral
> miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, masresze ZF nemet
> valtoval, stb.)
>
> Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, betéttel stb. Ami
> szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek fizetős dolgok. Szoval
> vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit hasznalnak.
>
> Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados kényelmetlen ízetlen.
> Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne nagyon.
> Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani, relative
> olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal több baj nincs vele
> mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.
>
>> Az extrák, az már természetesen más világ.
>> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.
>
> Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta, nem hideg.
> Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz,
> odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.
>
> http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html
>
> Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami egy kis
> Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem kivagyiság, hanem kényelem,
> és szenvedély ami miatt bekerül... egy toyotaban nem lenne ertelme ilyen bőrnek,
> sehogy se passzolna bele. )
>
> http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition
>
> Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
> 22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...
>
> Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is detto hasonlo
> tema.
>
>> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
>> mert az egyébként is adott,
>
> Azért ezzel vitáznék. :)
>
> A.
>



More information about the Elektro-etc mailing list