[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto

Tanács Dávid Szilveszter tanacsdavid at sosperec.hu
Tue Sep 4 17:02:46 CEST 2012


Ez az, amit nem fog megerteni, aki 'esszel' vesz autot. Aposom szornyulkodott, hogy a mi kocsink (alfa 145, 1.6, 120 lo) rengeteget eszik (7.5-10 liter), borzaszto draga hozza az alkatresz, es surun kell. Mult nyaron szinte teljes futomucsere volt, most nyaron gyertyak, vezermuszij+sallangjai. Ez volt osszesen kb. 350k. A kocsiba evi 30000 km-t tesztunk, most van benne 200, 12 eves a kocsi. Az O corollaja 6 eves, meg 2 honap hitellel, majdnem 30000km.
Neki az 5 literes fogyasztas tetszik, nekem az, hogy nem csak lenduletbol lehet elozni. Neki a kozel 0 menetzaj, nekem az atlagon feluli futomu. Neki a toyotasag, nekem az alfasag, amiben benne van a kenyelmes, puha ules, labter, hatul is, meg millio aprosag, amitol nekem (es az autobuzik nagyobbik reszenek) inkabb ez kell. Akar meg az is, hogy az olasz formatervezot a kavehazban egy bogyos fekete demon szolgalta ki, es nem a Honda Asimo. Az egyikbol valahogy emberibb ihletet lehet meriteni. 
Van jobb kocsi? Rengeteg! Elcserelnem egy jobbra? Siman! Japan lenne? Nem hiszem. Esetleg egy Toyota? Kizart. Nekem elet kell. Ha ez azzal jar, hogy idonkent hisztizik, es simogatni kell a lelket, legyen. A felesegemet se cserelem le egy guminore, pedig az mindig mukodik. A nonemu humanoid valahogy mindig tobbet nyujt.

david
-- 
Telefonról.

Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:



On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
> 1 év Strabanc !
>
>
> Utána már akármibe ülsz át ,
> sookkal jobbnak érzed. :)
>
> Egyébként soha nem tudtam megérteni
> ezt a nagy autókultuszt.

Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak mogotte, 
mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern muanyag teszemazt 
toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német gépről pl. Ezek kezdenek 
eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol van a klasszikus 911 porsche már, 
a maga nyers férfias megoldásaival, az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag eldobható 
ingerszegény tárgyak lettek.

http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg

Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz eredetileg 
a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus, autokhoz egyaltalan nem 
erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt meg anno viccesen mikor egy 
elozesnel visszavaltott kettőt az automata es felordított a motor.
"Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot, felállt az 
összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink Floyd szám tudja 
mondjuk... :)

Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit fogyaszt, es 
van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed, hasznalod, eldobod.
Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a kulonbseg 
amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme tobbrol beszelni, a 
masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.

> Egyébként a középkategőria felső vége felett
> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
> nem sok a különbség.

Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont 2x annyi, 
es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel javithato, hanem egyben 
cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru adta meg magat. Alapáron meg tizen 
millió, és 2-3 év után kelleni fog neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog 
menni 1-2 szenzor, ami egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó, 
ami felujitva soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék 
pl tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk valtogeneral 
miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, masresze ZF nemet 
valtoval, stb.)

Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, betéttel stb. Ami 
szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek fizetős dolgok. Szoval 
vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit hasznalnak.

Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados kényelmetlen ízetlen.
Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne nagyon.
Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani, relative 
olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal több baj nincs vele 
mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.

> Az extrák, az már természetesen más világ.
> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.

Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta, nem hideg.
Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz, 
odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html

Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami egy kis 
Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem kivagyiság, hanem kényelem, 
és szenvedély ami miatt bekerül... egy toyotaban nem lenne ertelme ilyen bőrnek, 
sehogy se passzolna bele. )

http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition

Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...

Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is detto hasonlo 
tema.

> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
> mert az egyébként is adott,

Azért ezzel vitáznék. :)

A.



More information about the Elektro-etc mailing list