[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
Elight
elight at gmail.hu
Tue Sep 4 16:19:22 CEST 2012
Na !
Jó,
bedobom a lecsót,
aztán gurítok rá egy - két sört!
Nekem pofázhatnak a gasztromókusok a homárról,
meg a lazacról,
meg arról, hogy mihez milyen bor illik!
Nekem így kerek a világ. :)
Azután meg lehet álmodozni.
Üdv István
Ui:
De azért szerintem
te is csak regényekből ismergeted mindezeket..
Vagy esetleg valamiféle szervízben dodozol,
ahol elvárt, hogy az ajtóból a szervízsorra
időnként befurikázzad ezeket a gépeket! ;)
Elektrómókust ugyanis még nemnagyon láttam
olyan ultra jobbféle
kocsiból kiszálni, és megigazítani a nercet
az utasán, mikor az is kiszáll.
Legalább is az a szomorú tapasznyalaton,
hogy ez a mienk,
nem egy ennyire jól prosperáló szakma.
2012.09.04. 16:05:38 dátumon Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
írta:
>
>
> On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
>> 1 év Strabanc !
>>
>>
>> Utána már akármibe ülsz át ,
>> sookkal jobbnak érzed. :)
>>
>> Egyébként soha nem tudtam megérteni
>> ezt a nagy autókultuszt.
>
> Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
> Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
> Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak
> mogotte, mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern muanyag
> teszemazt toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német gépről pl.
> Ezek kezdenek eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol van a
> klasszikus 911 porsche már, a maga nyers férfias megoldásaival, az Alfa
> Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
> 2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag
> eldobható ingerszegény tárgyak lettek.
>
> http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg
>
> Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz
> eredetileg a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus,
> autokhoz egyaltalan nem erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt meg
> anno viccesen mikor egy elozesnel visszavaltott kettőt az automata es
> felordított a motor.
> "Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot,
> felállt az összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink Floyd
> szám tudja mondjuk... :)
>
> Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
> Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit
> fogyaszt, es van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed,
> hasznalod, eldobod.
> Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a
> kulonbseg amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme
> tobbrol beszelni, a masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
> Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.
>
>> Egyébként a középkategőria felső vége felett
>> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
>> nem sok a különbség.
>
> Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
> Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont
> 2x annyi, es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel
> javithato, hanem egyben cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru adta
> meg magat. Alapáron meg tizen millió, és 2-3 év után kelleni fog neki
> egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog menni 1-2 szenzor, ami egyben
> cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó, ami felujitva soha nem
> lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék pl tudnanak
> meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk valtogeneral
> miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, masresze ZF nemet
> valtoval, stb.)
>
> Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, betéttel
> stb. Ami szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek fizetős
> dolgok. Szoval vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit hasznalnak.
>
> Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados
> kényelmetlen ízetlen.
> Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne
> nagyon.
> Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani,
> relative olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal
> több baj nincs vele mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.
>
>> Az extrák, az már természetesen más világ.
>> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.
>
> Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta,
> nem hideg.
> Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz,
> odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.
>
> http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html
>
> Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami egy
> kis Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem kivagyiság,
> hanem kényelem, és szenvedély ami miatt bekerül... egy toyotaban nem
> lenne ertelme ilyen bőrnek, sehogy se passzolna bele. )
>
> http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition
>
> Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
> 22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...
>
> Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is detto
> hasonlo tema.
>
>> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
>> mert az egyébként is adott,
>
> Azért ezzel vitáznék. :)
>
> A.
>
--
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/
More information about the Elektro-etc
mailing list