[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Sep 4 16:05:38 CEST 2012
On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
> 1 év Strabanc !
>
>
> Utána már akármibe ülsz át ,
> sookkal jobbnak érzed. :)
>
> Egyébként soha nem tudtam megérteni
> ezt a nagy autókultuszt.
Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak mogotte,
mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern muanyag teszemazt
toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német gépről pl. Ezek kezdenek
eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol van a klasszikus 911 porsche már,
a maga nyers férfias megoldásaival, az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag eldobható
ingerszegény tárgyak lettek.
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg
Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz eredetileg
a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus, autokhoz egyaltalan nem
erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt meg anno viccesen mikor egy
elozesnel visszavaltott kettőt az automata es felordított a motor.
"Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot, felállt az
összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink Floyd szám tudja
mondjuk... :)
Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit fogyaszt, es
van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed, hasznalod, eldobod.
Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a kulonbseg
amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme tobbrol beszelni, a
masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.
> Egyébként a középkategőria felső vége felett
> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
> nem sok a különbség.
Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont 2x annyi,
es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel javithato, hanem egyben
cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru adta meg magat. Alapáron meg tizen
millió, és 2-3 év után kelleni fog neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog
menni 1-2 szenzor, ami egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó,
ami felujitva soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék
pl tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk valtogeneral
miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, masresze ZF nemet
valtoval, stb.)
Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, betéttel stb. Ami
szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek fizetős dolgok. Szoval
vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit hasznalnak.
Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados kényelmetlen ízetlen.
Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne nagyon.
Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani, relative
olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal több baj nincs vele
mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.
> Az extrák, az már természetesen más világ.
> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.
Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta, nem hideg.
Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz,
odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html
Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami egy kis
Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem kivagyiság, hanem kényelem,
és szenvedély ami miatt bekerül... egy toyotaban nem lenne ertelme ilyen bőrnek,
sehogy se passzolna bele. )
http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition
Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...
Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is detto hasonlo
tema.
> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
> mert az egyébként is adott,
Azért ezzel vitáznék. :)
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list