[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Sep 4 11:15:29 CEST 2012
en meg nem. ez maga a lego csucsa! en is szeretek legozni, de valojaban a lego es az igazi gepek az nem ugyanaz.
szamomra egy muszaki alkotas akkor tokeletes, ha minden reszlete a celnak megfelelo. nyilvan lehet ugy autot csinalni, hogy csak 6-os csavar legyen benne, ahol kell ott sok, ahol nem ott keves. es jo egyszeru lesz ilyen autot csinalni. de a celnak egyertelmu hogy kevesbe lesz megfelelo, mint ha mindenhova az odavalo csavart hasznaltak volna.
ebben az onjaro alvazban van egy csomo olyan kompromisszum, amit azert kotottek, hogy igy onalloan megtervezheto es gyarthato legyen. es ezek kozul egy csomo a hasznalhatosag karara tortent.
Vajk
________________________________
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Tuesday, 4 September 2012, 10:54
Subject: Re: [elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
nekem is ugyanez a benyomasom .
talan az open source platform tetszett a legjobban mostanaban - az megvennem .
http://www.gizmag.com/trexa-electric-vehicle-pricing/14119/
bye
dexter
Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2012. szeptember 4. 10:29):
> Hat igen, vmi ilyesmi. Kerdes mikor pukkan a lufi. En pl nem tudnek uj autot valasztani, aminek orulnek is. Foleg ha azt a megkeresett penzembol kene megtenni. Kapnek 10m-ert egy 2-3 evig mukodo modellt, amit aztan horror fenntartani, mert tele kutymuttyel amik kozul vmi mindig rossz, olajat ker, hobakod torlest, tomitest stb.
>
> (Pohartartok szama forditott aranyban all egy auto "autosagaval" azt veszem eszre. :) Mai auto meg lassan csak abbol all. Persze ez humorizalas, de azert erezteti h mivel akarjak erteknovelni.)
>
>
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2012.09.04., at 9:50, vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> wrote:
>
>> Szia Arnold,
>>
>> Van egy erdekes gondolat, ami jar egy ideje a fejemben, kivancsi lennek a velemenyedre.
>>
>> 20-30 eve az autok eletciklusa joval lassabb volt. ritkabban jott ki uj modell. a tervezes nagyon sokaig tartott, sok volt a prototipus faragas, kiserletezes. viszont az auto kulonbozo reszeit probaltak egyszerre fejleszteni, plane hogy egyszerre legyenek keszen. a modszer azert korlatozta, hogy mennyire lehetnek a reszek integraltak, muszaj volt muszakilag viszonylag onalloan komplett egysegekre bontani a fejlesztest.
>>
>> Aztan jott a szamitogep, siman ki lehetett probalni hogy elfer-e a hutotol a generator anelkul hogy kifaragtak volna valamibol a probahoz. sokkal egysegesebb, organikusan osszefuggobb autokat lehetett csinalni. jobban osszefuggenek a reszegysegek, olyan funkciok vannak amiket tobb egyseg egyutt valosit meg, kevesebb a holtter. (cserebe pl neha nehez szervizelni) Plusz mivel a tervezes ideje csokkent, rovidult a termekciklus.
>>
>> Mostanaban viszont az jon, hogy kb gyartani kell az autot, mielott kesz lenne a terv. Ahogy no a szoftver aranya egy termekben, egyre jellemzobb, hogy a sw csak a hw utan keszul el, ugyanis a hw tervezese sokkal gyorsabb mint a sw iras! Es ezt megirigyeltek az autogyarak. Egyre inkabb azt latom, hogy az auto akar reklamozott tulajdonsaga nem engem, a vasarlot, a hasznalot szolgalja, meg csak nem is a szervizest, hanem kizarolag a gyartot. Muszaki dontesek meghozatalanal nem az a szempont, hogy az auto jol hasznalhato, kenyelmes vagy tartos legyen, meg csak nem is hogy egyszeruen gyarthato (olcso), hanem hogy egyszeruen tervezheto legyen. Mindenki a modularis padlolemezekre buszke, amiknek semmi mas elonye nincs, mint hogy gyorsan lehet sokfele auto tervdokumentaciot kesziteni. Es ez csak a kezdet. Mindenki agymotorokrol, meg onjaro padlolemezekrol almodik, es elobb utobb ezek lesznek is. Es mi elonyuk van ezeknek a hasznalo szamara? Semmi. Csak az az
>> elonyuk, hogy legokent lehet beloluk autot epiteni. De azert tudjuk, hogy a legoauto nem a leghasznalhatobb auto. Elveszik az autokbol az a minden passzol mindenhez, egybe van rendesen erzes teljesen.
>>
>> - egy mai 8-10 millas autonak a kozepkonzoljan legalabb harom kulonbozo stilusu gomb van. mert kesz legokockak a radio (gyari!, nem utolagos), klimakonzol, egyeb gombok. es nem lehet a kockakeszlet egyseges, mert akkor csak egyfajta autot lehetne belole csinalni.
>> - teljesen altalanossa valtak a karpitokon, egyebeken a ledugozott lukak a meg nem rendelt extrak helyen. hulye holtterek a csomagtartoban a hianyzo +2 ules helyen (ketszintes csomagtartonak hivjak, agyam eldobom, mi ertelme az also szintnek, ha felette telipakolom?) praktikus padloba sullyesztett tarolorekeszek? mi a fene benne a praktikus? hogy turkalhatok a koszban, guggolva?)
>>
>> Vajk
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>> To: "elektro-etc at tesla.hu" <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Tuesday, 4 September 2012, 1:04
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tokeletlen ebredes -zene
>>
>> Anno a misszionarius poz is tobb mint eleg volt a sotetben. :)
>>
>> Valtoznak az idok. Majd valtozik visszafele. Nekem is sok sokmindenben a modern vilag. Igenytelen kajak, tul sok felesleges telefonalas, auto dizajn stb. Zene, szabadossag egyelore a turesben. :)
>>
>> Autoktol viszont mar kivagyok. Ranezek es azt erzem amit mas a tuctuc zenetol. Nulla, zero, szappantarto mind, eldobhato muanyag tanyer kategoria, kicsit sem hat ram.
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2012.09.03., at 21:56, Balázs Bámer <bamerbalazs at gmail.com> wrote:
>>
>>>> Igen, össze, de abbol nem is lesz "sláger", nem lesz "sztár" az a DJ... elég
>>>> keveseknek sikerül elkapni azt ami megfogja az emberek tömegét.
>>>
>>> Akkor hogy van az, hogy mondjuk 100-200 éve, még a magyar nóta (amiben
>>> már sok zacc is van) hajnala előtt a népzene egy alapvetően egységesen
>>> színvonalas, értékes valami volt? Pedig azt "maga a nép" szerezte,
>>> játszotta. Akkor a tuc-tuccal a világból ki lehetett volna kergetni az
>>> embereket.
>>>
>>> szia: Balázs
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list