[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 4 10:54:54 CEST 2012
nekem is ugyanez a benyomasom .
talan az open source platform tetszett a legjobban mostanaban - az megvennem .
http://www.gizmag.com/trexa-electric-vehicle-pricing/14119/
bye
dexter
Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2012. szeptember 4. 10:29):
> Hat igen, vmi ilyesmi. Kerdes mikor pukkan a lufi. En pl nem tudnek uj autot valasztani, aminek orulnek is. Foleg ha azt a megkeresett penzembol kene megtenni. Kapnek 10m-ert egy 2-3 evig mukodo modellt, amit aztan horror fenntartani, mert tele kutymuttyel amik kozul vmi mindig rossz, olajat ker, hobakod torlest, tomitest stb.
>
> (Pohartartok szama forditott aranyban all egy auto "autosagaval" azt veszem eszre. :) Mai auto meg lassan csak abbol all. Persze ez humorizalas, de azert erezteti h mivel akarjak erteknovelni.)
>
>
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2012.09.04., at 9:50, vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> wrote:
>
>> Szia Arnold,
>>
>> Van egy erdekes gondolat, ami jar egy ideje a fejemben, kivancsi lennek a velemenyedre.
>>
>> 20-30 eve az autok eletciklusa joval lassabb volt. ritkabban jott ki uj modell. a tervezes nagyon sokaig tartott, sok volt a prototipus faragas, kiserletezes. viszont az auto kulonbozo reszeit probaltak egyszerre fejleszteni, plane hogy egyszerre legyenek keszen. a modszer azert korlatozta, hogy mennyire lehetnek a reszek integraltak, muszaj volt muszakilag viszonylag onalloan komplett egysegekre bontani a fejlesztest.
>>
>> Aztan jott a szamitogep, siman ki lehetett probalni hogy elfer-e a hutotol a generator anelkul hogy kifaragtak volna valamibol a probahoz. sokkal egysegesebb, organikusan osszefuggobb autokat lehetett csinalni. jobban osszefuggenek a reszegysegek, olyan funkciok vannak amiket tobb egyseg egyutt valosit meg, kevesebb a holtter. (cserebe pl neha nehez szervizelni) Plusz mivel a tervezes ideje csokkent, rovidult a termekciklus.
>>
>> Mostanaban viszont az jon, hogy kb gyartani kell az autot, mielott kesz lenne a terv. Ahogy no a szoftver aranya egy termekben, egyre jellemzobb, hogy a sw csak a hw utan keszul el, ugyanis a hw tervezese sokkal gyorsabb mint a sw iras! Es ezt megirigyeltek az autogyarak. Egyre inkabb azt latom, hogy az auto akar reklamozott tulajdonsaga nem engem, a vasarlot, a hasznalot szolgalja, meg csak nem is a szervizest, hanem kizarolag a gyartot. Muszaki dontesek meghozatalanal nem az a szempont, hogy az auto jol hasznalhato, kenyelmes vagy tartos legyen, meg csak nem is hogy egyszeruen gyarthato (olcso), hanem hogy egyszeruen tervezheto legyen. Mindenki a modularis padlolemezekre buszke, amiknek semmi mas elonye nincs, mint hogy gyorsan lehet sokfele auto tervdokumentaciot kesziteni. Es ez csak a kezdet. Mindenki agymotorokrol, meg onjaro padlolemezekrol almodik, es elobb utobb ezek lesznek is. Es mi elonyuk van ezeknek a hasznalo szamara? Semmi. Csak az az
>> elonyuk, hogy legokent lehet beloluk autot epiteni. De azert tudjuk, hogy a legoauto nem a leghasznalhatobb auto. Elveszik az autokbol az a minden passzol mindenhez, egybe van rendesen erzes teljesen.
>>
>> - egy mai 8-10 millas autonak a kozepkonzoljan legalabb harom kulonbozo stilusu gomb van. mert kesz legokockak a radio (gyari!, nem utolagos), klimakonzol, egyeb gombok. es nem lehet a kockakeszlet egyseges, mert akkor csak egyfajta autot lehetne belole csinalni.
>> - teljesen altalanossa valtak a karpitokon, egyebeken a ledugozott lukak a meg nem rendelt extrak helyen. hulye holtterek a csomagtartoban a hianyzo +2 ules helyen (ketszintes csomagtartonak hivjak, agyam eldobom, mi ertelme az also szintnek, ha felette telipakolom?) praktikus padloba sullyesztett tarolorekeszek? mi a fene benne a praktikus? hogy turkalhatok a koszban, guggolva?)
>>
>> Vajk
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>> To: "elektro-etc at tesla.hu" <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Tuesday, 4 September 2012, 1:04
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tokeletlen ebredes -zene
>>
>> Anno a misszionarius poz is tobb mint eleg volt a sotetben. :)
>>
>> Valtoznak az idok. Majd valtozik visszafele. Nekem is sok sokmindenben a modern vilag. Igenytelen kajak, tul sok felesleges telefonalas, auto dizajn stb. Zene, szabadossag egyelore a turesben. :)
>>
>> Autoktol viszont mar kivagyok. Ranezek es azt erzem amit mas a tuctuc zenetol. Nulla, zero, szappantarto mind, eldobhato muanyag tanyer kategoria, kicsit sem hat ram.
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2012.09.03., at 21:56, Balázs Bámer <bamerbalazs at gmail.com> wrote:
>>
>>>> Igen, össze, de abbol nem is lesz "sláger", nem lesz "sztár" az a DJ... elég
>>>> keveseknek sikerül elkapni azt ami megfogja az emberek tömegét.
>>>
>>> Akkor hogy van az, hogy mondjuk 100-200 éve, még a magyar nóta (amiben
>>> már sok zacc is van) hajnala előtt a népzene egy alapvetően egységesen
>>> színvonalas, értékes valami volt? Pedig azt "maga a nép" szerezte,
>>> játszotta. Akkor a tuc-tuccal a világból ki lehetett volna kergetni az
>>> embereket.
>>>
>>> szia: Balázs
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list