[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sat Oct 27 18:46:59 CEST 2012


Az enyém 60 alatt kikapcsol. Nem is értem, mire jó ez.


Gábor


2012.10.27. 18:41 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> A 12 eves, 1.2-es, 60 pacis Lancia Y-om - ha megnyomom neki - siman 
> lekorozi ezt a csodat szerintem. :)))
>
> Nekem a C5-osben van ilyen sebessegkorlatozo, de nem szeretem, sosem 
> hasznalom, mert szerintem veszelyes lehet adott esetben. Inkabb a 
> tempomatot allitom be pl. 53-ra varosban, ez jol szokott mukodni, es 
> ha kell, konnyen "ki tudok jonni belole", nehogy feltartsak valakit, stb.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Az hagyján, én vezettem is...
>>
>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>> beszélünk...?
>>
>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>> maradjon bekapcsolva.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
>>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>
>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>
>>> Karoly
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list