[elektro-etc] Érdekes üzletpolitika - LG
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Mon Oct 15 15:12:41 CEST 2012
Mikor a Pana TV-t vettem, volt ott az árgépen stb. egy rakás cég, ahol
pár ezressel olcsóbb lett volna, viszont a cég nem szerepelt a hivatalos
magyar panával szerződésben lévő cégek listáján. Így ott vettem, ahol a
legolcsóbb volt a szerződött cégek közül. Így aztán lett 5 év gyári
garanciám, ha az olcsóbb helyen veszem, lett volna 1 év, illetve annyi,
amíg csődbe nem megy/bezár a kalandor 'kereskedő'.
Érdemes az ilyesmit vásárláskor mérlegelni. Egy olcsóbb holminál nincs
nagy tétje.
Gábor
2012.10.15. 15:03 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
> Welcome to the real world.
>
> nem azt kell kerdezni, hogy az lg hu-tol vette-e, hanem hogy milyen
> garancia van hozza.
>
> Az a helyzet, hogy a gyarto szereti ha tervezni tudja a garancialis
> koltseget. Ezert a termek araban benne van egy x% erre a celra. Gyakori
> verziok:
>
> 1. a garanciat a gyar allja. a nagyker mar a garit tartalmazo aron kapja az
> arut, igy ez a penz a gyartonal landol. a garancialis szerviz a gyartoval
> szamol el, a javitas szamlajat a gyarto fizeti.
>
> 2. a garanciat a nagyker allja. a nagyker a garit nem tartalmazo aron kapja
> az arut a gyartol, o teszi bele a tole kimeno arba, ez a penz a nagykerben
> (importornel) landol. a nagyker szerzodik a szervizzel, a javitas szamlajat
> a nagyker fizeti.
>
> 3. a garanciat az ugyeskedo nagyker allja. garancia nelkuli aron vasarol a
> gyartotol, es a tole kimeno arba sem epiti be a garancia koltseget. igy par
> szazalekkal olcsobb tud lenni mint a tobbiek (vagy par szazalekkal nagyobb
> a haszna). aztan ha megis bekovetkezik a garancialis meghibasodas,
> megprobalja minnel olcsobban meguszni a javitast, vagy elhajtani az
> ugyfelet, hiszen ez neki penzbe kerul.
>
> Ezt a keszuleket nyilvan nem javitja meg gariban sem a gyartoval
> szerzodesben allo szerviz, sem a rendes hivatalos importorrel szerzodesben
> allo szerviz, mert nekik nem volt beveteluk ennek a keszuleknek az
> eladasabol.
>
> Vajk
>
>
>
>
> 2012/10/15 TavIR-AVR<lista at tavir.hu>
>
>> Sziasztok!
>>
>>
>> Ha netán LG eszközt vesztek, akkor érdekes lehet e szervízháttér:
>> Énnálam egy hazai cégtől vásárlás történt: TV Store Kft. A TV
>> meghibásodott és persze ne az LG szervízbe vigyem, hanem a bolthoz (miért
>> LG szervíz? -> mert helyszíni javítás / hibaelhárítás is van).
>> Az ügyfélszolgálatnál ezt szóvá tettem.
>>
>> Kérdésem:
>> Ha hazai kereskedőnél vásárolok készüléket, akkor miért nem
>> érvényesíthetem a garanciát az LG Magyarországnál? Ha a kereskedő nem az LG
>> Magyarországnál vásárolta a készüléket, ekkor garanciális javítással nem
>> foglalkozik a szervíz (függetlenül attól, hogy LG)?
>>
>> Válasz:
>> "Sajnos létezik ilyen. Amennyiben a kiskereskedő nem az LG magyar
>> electronics Kft-től vásárol abban az Lg nem tudja biztosítani a szervíz
>> hátterét."
>>
>>
>> Azt hiszem az LG nem Magyarországi központ felé megér ez is egy kérdést....
>>
>>
>>
>> Most, ha meg a kereskedőt megkérdem hogy LG Mo-tól vásárolta-e, akkor az a
>> minimum hogy elhajt... de legalábbis érdekesen néz rám.
>> Mintha a Canon esetén lett volna ilyen és a szervíz repült a végén...
>> (Bécsi vásárlás vs hazai szervíz viszonya)
>>
>>
>> Robert
>>
>> ---
>> 60 nap alatt Arduino ingyenes tanfolyam
>> TavIR-AVR / Bascom / Arduino - http://avr.tavir.hu
>> "Sose feltetelezz semmit. Kerdezz!"
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list