[elektro-etc] villanypásztor trafó
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Thu Oct 4 06:44:58 CEST 2012
köszi,
tényleg, engem a 9/230Voltos trafós konditöltés és a 400Voltos Cx
motorindító kondi zavart meg :-( , ehhez a 32Voltra töltés
bolha-elefánt házasításnak érződött
" Ha feszültsége eléri a 30-32V-ot, a diak gyújtófeszültségét, az
begyújt, azaz vezet, bekapcsolja a tirisztort, ami Cx innenső felét a
testre kapcsolja, ami a gyújtótrafón keresztül kisül. Ez ugyan
pillanatnyi rövidzárlatot okoz, de ezt az alkatrészek kibírják. (A
gyújtótrafó autóból/motorból legyen, 12V-os.) "
hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta, 2012.10.03.:
> 2012.10.02. 20:17 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>> az alábbi rajzon is a személyautó gyújtótrafó 12Voltos primer ága
>> http://www.bsselektronika.hu/rajzok/villanyp2.gif
>> kb. 350 Voltot kap a Cx kondin keresztül
>>
>> ez egy kicsit soknak tűnik, pláne a szekunder (nagyfesz)
>> szempontjából
>>
>> ha 12Voltról 10kV keletkezik, akkor 30x12V-ról 30x10kV = 300kV lesz?
>>
>>
>
>
> Biztosan nem, mert a trafó szigetelése nem bír ki ennyit, valahol
> hamarabb át fog ütni.
> De az áramkör elemzése után (amitől most eltekintek) kiderülhet, hogy
> nem is kap ennyit.
>
> István
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list