[elektro-etc] Kadmiumoztatás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Mar 28 09:23:31 CEST 2012


Xorn wrote:

> A 180-ról maximális lassulással állóra fékezés nem tipikus

Ezért számoltam 130-cal.

> A féktárcsából kb. elég, ha csak az elsőkre számolod ki a teljes
> energiát,

Pontosan ezt tettem, sőt, a féktárcsáknak csak azt a részét vettem bele, amik 
érintkeznek a fékpofákkal. A hővezetés olyan szar még a rézben is, hogy a 
fékezés ideje alatt elhanyagolható.

> nagyságrendi különbséget nem fog okozni, és adhatsz neki
> mondjuk 10 kiló vasat oldalanként.

Na akkor marha jó értékek jönnének ki. Én összesen a két oldalra is túlozva 9 
kilót számoltam ki.

> A szellőzés, hűtés stb. szerintem
> szintén figyelmen kívül hagyható az esemény viszonylagos rövidsége
> miatt.

Így van, nem is vettem figyelembe.

> Amúgy 120-ról állóra az autópályán már nekem is kellett
> fékeznem, ez még valahol reális lehet. 1,5t helyett én mondanék azért
> úgy 1,8-at. A Mondeom magában 1,5 t körül van, plusz cucc.

Jelentéktelen eltérés, másrészt a 120 a 130 helyett 85%-ra csökkenti az 
energiát. Ez majdnem azonos a két tömeg arányával.

> Hegyről lefelénél a sokkal többen az is benne van, hogy viszonylag
> hosszabb az időbeni lezajlása, ami alatt a hűtés már jelentős.

Igen. Ennek ellenére ez az a szitu, amikor a nagy hőség kialakulhat. Vagy azért, 
mert valaki nem tud vezetni, vagy mert olyan szar a jármű. (Régi kolléga 
mesélte, hogy nemtommelyik hegyről jöttek le wartburggal :), és többször meg 
kellett állniuk, és havat tömködtek a kerék lyukain át a fékdobhoz.)

De láttam már női vezetőt végigfékezni lejtőn.

Versenyeken viszont nem ritka az izzóra fékezés. Gondolom ott összeadódik a sok 
fékezés hője, meg hát nagyobbak a sebességek, a motorteljesítmények is.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list