[elektro-etc] Kadmiumoztatás
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Mar 28 09:23:31 CEST 2012
Xorn wrote:
> A 180-ról maximális lassulással állóra fékezés nem tipikus
Ezért számoltam 130-cal.
> A féktárcsából kb. elég, ha csak az elsőkre számolod ki a teljes
> energiát,
Pontosan ezt tettem, sőt, a féktárcsáknak csak azt a részét vettem bele, amik
érintkeznek a fékpofákkal. A hővezetés olyan szar még a rézben is, hogy a
fékezés ideje alatt elhanyagolható.
> nagyságrendi különbséget nem fog okozni, és adhatsz neki
> mondjuk 10 kiló vasat oldalanként.
Na akkor marha jó értékek jönnének ki. Én összesen a két oldalra is túlozva 9
kilót számoltam ki.
> A szellőzés, hűtés stb. szerintem
> szintén figyelmen kívül hagyható az esemény viszonylagos rövidsége
> miatt.
Így van, nem is vettem figyelembe.
> Amúgy 120-ról állóra az autópályán már nekem is kellett
> fékeznem, ez még valahol reális lehet. 1,5t helyett én mondanék azért
> úgy 1,8-at. A Mondeom magában 1,5 t körül van, plusz cucc.
Jelentéktelen eltérés, másrészt a 120 a 130 helyett 85%-ra csökkenti az
energiát. Ez majdnem azonos a két tömeg arányával.
> Hegyről lefelénél a sokkal többen az is benne van, hogy viszonylag
> hosszabb az időbeni lezajlása, ami alatt a hűtés már jelentős.
Igen. Ennek ellenére ez az a szitu, amikor a nagy hőség kialakulhat. Vagy azért,
mert valaki nem tud vezetni, vagy mert olyan szar a jármű. (Régi kolléga
mesélte, hogy nemtommelyik hegyről jöttek le wartburggal :), és többször meg
kellett állniuk, és havat tömködtek a kerék lyukain át a fékdobhoz.)
De láttam már női vezetőt végigfékezni lejtőn.
Versenyeken viszont nem ritka az izzóra fékezés. Gondolom ott összeadódik a sok
fékezés hője, meg hát nagyobbak a sebességek, a motorteljesítmények is.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list