[elektro-etc] Kadmiumoztatás

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Mar 28 07:17:23 CEST 2012


2012/3/27 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>>
>> hat , a jeep nagyon nem ilyen :)
>
> Ja, nem annyira gyors, de annál nehezebb. :-)
>
> Én egy 130-ról nullára lassult másfél tonnás járgányra számoltam 300 fok
> alatti hőfoknövekedést lehet, hogy nem reális méretu (tömegu) tárcsákra.
>
> Ha a jeep tud menni mondjuk 180-nal, és 2,5 tonna, akkor már bő háromszoros
> hőfokról beszélünk.

A 180-ról maximális lassulással állóra fékezés nem tipikus
felhasználás, és nyugodtan mondhatom, hogy a gyakorlatban elég ritkán
fordul elő, hogy figyelmen kívül hagyható legyen.

A féktárcsából kb. elég, ha csak az elsőkre számolod ki a teljes
energiát, nagyságrendi különbséget nem fog okozni, és adhatsz neki
mondjuk 10 kiló vasat oldalanként. A szellőzés, hűtés stb. szerintem
szintén figyelmen kívül hagyható az esemény viszonylagos rövidsége
miatt. Amúgy 120-ról állóra az autópályán már nekem is kellett
fékeznem, ez még valahol reális lehet. 1,5t helyett én mondanék azért
úgy 1,8-at. A Mondeom magában 1,5 t körül van, plusz cucc.

Hegyről lefelénél a sokkal többen az is benne van, hogy viszonylag
hosszabb az időbeni lezajlása, ami alatt a hűtés már jelentős.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list