[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

potyo potyo.ada at gmail.com
Sat Jun 16 17:53:01 CEST 2012


2012. június 16. 17:26 vajk fekete írta, <halaloszto at yahoo.co.uk>:

> az is, meg maskeppen fogalmazva igy ki van hasznalva a hubraum.
> (loketterfogat)
>
> 2000-en porogve, de szarra fojtva, benzint csepegtetve tok feleslegesen
> vannak ott a nagy hengerek. errol szolt a pulse-glide tema is. hogy amikor
> hajtjuk a motort, akkor hajtsuk is, ne csak poszogtessuk.


Én azt nem értem, hogy az utolsó fokozat a szívó benzines autókban miért
nem hosszabb? Nekem is már 105-110 között 3000-t forog az 1,6-os 107 lovas
motor, miközben nagyjából leszabályzásig is elmenne (5500-ig próbáltam és
még ment volna valamennyit tovább), emiatt simán lehetne hosszabb az utolsó
fokozat, hogy ne pörögjön olyan sokat 90-130 közötti tempónál. Szerintem a
130-at simán tudná 3000 fordulaton is még erőlködés nélkül a mostani 3700
helyett, kisebb fogyasztással.


More information about the Elektro-etc mailing list