[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Sat Jun 16 10:09:33 CEST 2012
potyo wrote:
>> A légellenállás négyzetesen növekszik a fenti képlet szerint is. De
> ugye a légellenállás az gyakorlatilag egy haladási iránnyal szembe
> mutató erőt jelent, ez az erő szorozva a sebességgel adja meg azt a
> teljesítményt, amire szükség van ahhoz, hogy az autó az adott
> sebességgel haladjon - tisztán a légellenállást véve alapul. Ezt
> mutatja az előbbi képlet is.
na akkor en is belekavarodtam
jol mondtatok kobosen no a teljesitmenyigeny
hat persze mert ketszer gyorsabban megyunk negyszer nagyobb ero ellen
az elso megerzes a jo, hogy negyzetes legellenallas, negyzetes fogyi
novekedes
de akkor bejon a kepbe hogy ha ketszer gyorsabban megy csak fele annyi ideig
megy 100km alatt
kovetkezo hibalehetoseg, hogy negyszeres ero elleneben megy, de ketszeres
sebesseggel
> A szükséges teljesítmény a légellenállás alapján a sebesség harmadik
> hatványával arányos, vagyis a 100km-re vetített munka négyzetesen
> arányos a teljesítménnyel, mivel az eközben eltelt idő ugye
> fordítottan arányos a sebességgel. Ez a sebesség-teljesítményigény
> harmadik hatványos összefüggés nagyjából megfigyelhető az utcai autók
> ezen adatainál, illetve a fogyasztás-sebesség adatok is közel
> másodfokú görbét adnak.
a kobos teljesitmenyigeny jol latszik a ketszaz feletti tempok elerhetosegen
:)
hatasfok grafikont nem talalok, tegnap ota hiaba keresek
mert meg az nem tiszta, hogy autopalyan ugye elmondas szerint a nagy motorok
kevesebbet esznek mint a sikito 1.0 suzuki motorok
de ha letezik ez a jelentos hatrany a reszterhelesen akkor miert van igy?
More information about the Elektro-etc
mailing list