[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

potyo potyo.ada at gmail.com
Sat Jun 16 01:59:21 CEST 2012


2012. június 15. 23:08 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:

> Kovács József wrote:
>
>> a 100km-re vetitett fogyasztas nyilvan csak linearisan no a
>>> sebesseggel, ehhez nem kell javulo hatasfok, valamennyit biztos
>>>  javul, de hany szazalek lehet ez egy normal motornal?
>>>
>>
>>
>> A képletben én látok egy  v*v*v/2 tagot, ami a lineárisnál
>> azért egész biztosan jóval durvábbá teszi a görbét...
>>
>
> azt elqrtak szerintem, 3-ast irtak a 2 helyett a hatvanykitevobe,
> meg nem hallottam, hogy a legellenallas kobosen none
>

A légellenállás négyzetesen növekszik a fenti képlet szerint is. De ugye a
légellenállás az gyakorlatilag egy haladási iránnyal szembe mutató erőt
jelent, ez az erő szorozva a sebességgel adja meg azt a teljesítményt,
amire szükség van ahhoz, hogy az autó az adott sebességgel haladjon -
tisztán a légellenállást véve alapul. Ezt mutatja az előbbi képlet is.


>
> kb. negyzetesen no, de ez a pillanatnyi teljesitmenyigeny,
> a 100km-re vetitett munka az linearisan.
>

A szükséges teljesítmény a légellenállás alapján a sebesség harmadik
hatványával arányos, vagyis a 100km-re vetített munka négyzetesen arányos a
teljesítménnyel, mivel az eközben eltelt idő ugye fordítottan arányos a
sebességgel. Ez a sebesség-teljesítményigény harmadik hatványos összefüggés
nagyjából megfigyelhető az utcai autók ezen adatainál, illetve a
fogyasztás-sebesség adatok is közel másodfokú görbét adnak.


More information about the Elektro-etc mailing list