[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Wed Jun 13 20:09:19 CEST 2012


Lehet, hogy még nem említettem :)
Nincs olyan dízel szgk, aminél ne tudnék mutatni 10 percen belül 
legalább 20-szoros részecskefelhőt kibocsátó buszt. Nap mint nap látom, 
egyszerűen borzasztó, valahogy úgy kezdem érezni magam, mint Arnold 
ezzel kapcsolatban. Fel nem foghatom, hogy ezzel nem tesz senki semmit.
De ha most felvette a Who a listájára a dízelfüstöt, talán be lehetne 
perelni a BKV-t veszélyeztetésért.

Arra még kíváncsi lennék, hogy ez a részecske meddig tud elszállni a 
levegővel. Pl. 4. emeletig feljön-e.



Gábor


2012.06.13. 18:38 keltezéssel, VF írta:
>
> Haho,
>
> Meg mindig azt hiszitek, es sajnos nem csak ti, hanem eleg sokan,
> hogy a problema az uzemanyag. Pedig maga a mukodesi elv, a kozvetlen
> befecskendezes a problema. A GDI/FSI/egyeb benzines is ugyanugy ontja
> magabol a reszecskeket:
>
> http://bznotes.wordpress.com/2007/01/14/soot-emissions-from-gasoline-direct-injectin-gdi-engines/ 
>
> "Under transient conditions GDi engines produce about as much soot as 
> a modern diesel engine, and hence to reach PM regulatory limits, a 
> particulate filter may be required."
>
> Csak irjatok be gugliba: gdi particulate emissions
>
> Viszont cserebe 20%..30% megtakaritas erheto el, dizellel meg tobb.
>
> A legtisztabb uzemu, viszont nem tul takarekos megoldas a hagyomanyos,
> szivocsobe fecskendezo benzines. Megint jon vissza, pont a kibocsatas
> miatt. (ezt dizellel sajna nem lehet megcsinalni)
>
> De elemezzuk egy kicsit a temaindito cikket is. Kell ugye sok ember,
> akik hosszu ideig vannak kiteve magas koncentracioju. Kiket talaltak
> meg? A banyaszokat :) Akik koztudottan tiszta, pormentes levegoben
> dolgoznak, nem robbantgatnak fold alatt, az egyetlen szennyezes ami
> eri oket, a dizelfust. Hat ez eleg ROTFL.
> Kar, hogy nem talalni hasonloan fold alatt dolgozo embereket, akik
> hasonlo koncentracioju benzinfustben elnek nap mint nap, ezert nem
> lehet osszehasonlitani a ket fust hatasat.
> Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
> atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
> Manapsag 5mg/km a reszecske-kibocsatas limit, 2mg/km-et a legtobb ma
> kaphato uj dizel tud. Ez hihetetlenul keves, gyakorlatilag semmi.
> Ok, ha elromlik, jon a fust. Akkor meg kell javitani, de mint tudjuk,
> a lathato fust kevesbe veszelyes :)
>
>
> On 6/13/2012 9:11 AM, Arnold Fuzesi wrote:
>> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>>
>> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol 
>> megvalasztott motor eseten)
>>
>> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev 
>> mulva ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a 
>> DDT-re. Ha egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 
>> 10-20 ev mulva fog jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem 
>> tetozott meg ez a hulye mania... szomoru... (vallas lett belole, 
>> nehezen is fogjak belatni milyen gaz, akik hisznek benne...)
>>
>> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>



More information about the Elektro-etc mailing list