[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

VF ferenc.valenta at gmail.com
Wed Jun 13 18:38:07 CEST 2012


Haho,

Meg mindig azt hiszitek, es sajnos nem csak ti, hanem eleg sokan,
hogy a problema az uzemanyag. Pedig maga a mukodesi elv, a kozvetlen
befecskendezes a problema. A GDI/FSI/egyeb benzines is ugyanugy ontja
magabol a reszecskeket:

http://bznotes.wordpress.com/2007/01/14/soot-emissions-from-gasoline-direct-injectin-gdi-engines/
"Under transient conditions GDi engines produce about as much soot as a 
modern diesel engine, and hence to reach PM regulatory limits, a 
particulate filter may be required."

Csak irjatok be gugliba: gdi particulate emissions

Viszont cserebe 20%..30% megtakaritas erheto el, dizellel meg tobb.

A legtisztabb uzemu, viszont nem tul takarekos megoldas a hagyomanyos,
szivocsobe fecskendezo benzines. Megint jon vissza, pont a kibocsatas
miatt. (ezt dizellel sajna nem lehet megcsinalni)

De elemezzuk egy kicsit a temaindito cikket is. Kell ugye sok ember,
akik hosszu ideig vannak kiteve magas koncentracioju. Kiket talaltak
meg? A banyaszokat :) Akik koztudottan tiszta, pormentes levegoben
dolgoznak, nem robbantgatnak fold alatt, az egyetlen szennyezes ami
eri oket, a dizelfust. Hat ez eleg ROTFL.
Kar, hogy nem talalni hasonloan fold alatt dolgozo embereket, akik
hasonlo koncentracioju benzinfustben elnek nap mint nap, ezert nem
lehet osszehasonlitani a ket fust hatasat.
Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
Manapsag 5mg/km a reszecske-kibocsatas limit, 2mg/km-et a legtobb ma
kaphato uj dizel tud. Ez hihetetlenul keves, gyakorlatilag semmi.
Ok, ha elromlik, jon a fust. Akkor meg kell javitani, de mint tudjuk,
a lathato fust kevesbe veszelyes :)


On 6/13/2012 9:11 AM, Arnold Fuzesi wrote:
> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>
> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol megvalasztott motor eseten)
>
> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev mulva ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a DDT-re. Ha egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 10-20 ev mulva fog jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem tetozott meg ez a hulye mania... szomoru... (vallas lett belole, nehezen is fogjak belatni milyen gaz, akik hisznek benne...)
>
> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list