[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Jun 11 16:09:37 CEST 2012


2012. június 11. 15:43 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> potyo wrote:
>
>  Mert gondolom a katalizátor pénzbe kerül. Ha meg lehet oldani nélküle
>> magasabb fogyasztás árán, akkor megoldják, a marketing meg elhiteti a
>> néppel, hogy a dízel keveset fogyaszt. A felhasználónál emiatt
>>
>
> Annyira sok pénzbe? Maga a dízelautó már eleve többmilliós, a katalizátor
> meg százezres tétel max, nem? A fogyasztás meg lemenne erőteljesen, ha ez
> lenne a módi. Bár a fene tudja, azért ez nekem nem az a terület, ahol
> otthonosan mozgok. :-)
>

Gyári ára gondolom 100 000 alatt lehet, mert ugye az nem ugyanaz az ár,
mint amiért neked kicserélik a márkaszervízben. De ha valamit meg lehet
oldani olcsóbban, akkor meg fogják. A koromszűrő is azért került fel, mert
kezdett kínos lenni, hogy a sokmillás új Audi/Bmw/Merci fekete füstcsíkot
húz maga után. A határértékeket teljesíteni lehetett volna koromszűrő
nélkül is - ez is nyílván az előírások és a méréstechnika tökéletlenségére
utal - de az utcán már rosszul néz ki, hogy a szalonból kifele guruló
luxusautó lökhárítója kormos a kipufogó felett...


>
> Azért a vevő szerintem érzékeny a fogyasztásra.


Persze, és valószínűleg még mindig van annyival alacsonyabb a dízel
fogyasztása, hogy hosszútávon (=az első tulajnak, amíg nem kezd megdögleni
a kettőstömegű lendkerék, porlasztócsúcsok, turbó, stb.) megéri még így is.
Csak ez már közel sem az a különbség benzin-dízel között, mint ami volt
15-20 évvel ezelőtt


More information about the Elektro-etc mailing list