[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

VF ferenc.valenta at gmail.com
Wed Jun 6 19:11:37 CEST 2012


Haho,

Szerintem be tud, ha a szelep nyit, es a szivattyu nem indul be.
Nyilvan az elektronika nem nyitja ki a szelepet, ha nem megy a
motor, nincs nyomas stb..., kiveve ha valami hiba tortenik.
Tervbe van veve, hogy szetfureszelek egy legmodernebb ESP-t, mar
el is kertem egyet, csak meg nem volt ra idom.
Elkepzelheto, hogy van benne valami mechanikai vedelem, megnyugtato
lenne, majd kiderul.


Arnold Fuzesi wrote:
> ABS-en agyaltam pont minap./nem tetszik az elve/
> 
>  Tuti be tud esni a pedal? Nem csak egy pillanatra tud nyitni a szelep?
> 
> Arnold
> Sent from my iPhone
> 
> On 2012.06.05., at 21:25, VF <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
> 
>> charles hoss wrote:
>>
>>> a tobbi felrobbant .
>>> talan ez az egy maradt egyben a megyeben felpogottek kozul .
>> Durva! En is kivancsi lennek az okara.
>>
>>>> az oka. Ha a progit is szetszedned, ugy mint a mechanikat, es
>>>> egyertelmuen meglenne a hiba, az mas lenne...
>>> tenyleg . de tilos szetszedni , megnezni .
>>> ha a motorra is rairnak , akkor semmilyen hiba nem letezhetne onnantol kezdve .
>> Ok, de azert nem kell a legrosszabbra gondolni.
>> A szoftvert is emberek irjak, es a hibakban is van logika.
>> Vannak tipikus hibak, elkepzelheto hibak, es elkepzelhetetlenek.
>> Ez szerintem az elkepzelhetetlen kategoria.
>> Elvileg az ABS szoftver meg tudna csinalni, hogy fekezesnel egyszeruen
>> beessen a pedal, es egyaltalan ne tudj fekezni. Megsincs ilyen.
>> Ezek nagyon kritikus reszek, es nagyon komolyan veszik oket.
>>
>>> igen , mondhatjak . de a gyujtas leveteler leallo motor kzarja a
>>> felvert olajgoz teoriat .
>> Vagy elfogy a hosszabb ido alatt felgyult olaj egy csohajlatbol,
>> stb... Az is egy tipikus dizel hiba, hogy a turbonal szivarog az
>> olaj, az megul az intercoolerben, nagyobb levegoigeny eseten
>> elkezdi benyelni a motor, aztan amikor elfogy, megall.
>> Persze ez csak talalgatas.
>>
>>>> Mar sok evvel ezelott is irtam. Nekunk is volt a csaladban dizel Golf,
>>>> kb 20 eve, sima mechanikus adagolos, ami elete legjobb teljesitmenyet
>>>> autopalyan, magas fordulaton, a motorolaj egetesevel nyujtotta.
>>> es volt benne hatezer km ?
>>> nem hatszazezer ?
>> A ketto kozott, de inkabb az utobbihoz kozel.
>>
>>>> Egy ECU nem ugy mukodik, mint egy PC. Nincs dinamikus memoriafoglalas,
>>>> nincs swappeles, es folyamatosan ellenorzi sajat magat.
>>> ... es kozben nem hagyja a fordulatszam limiteket meghaladni .
>>> ha megis es nem az o sara a dolog , akkor az elektromos rendszer
>>> leallitasaval sem lehet megallitani az autot .
>> Azert nem lehet, mert nincs implementalva. Nincs beleirva, hogy
>> mekkora elotoltes kell, hanyszor milyen mennyiseget fecskendezzen
>> be, semmilyen parametert nem talalna meg. Csak egy szep nagy hibat.
>> Ez tehat egy nem logikus hiba, ami a szoftver felepitesebol
>> kovetkezoen nem fordulhat elo. Nincs ertelme feltetelezni meg
>> akkor sem, ha nem lenne semmilyen onellenorzes es vedelem benne.
>>
>>> hogy a teletoltott hibakod tarolo esetleg nem annyi hiba , hanem
>>> szemet , amit valamilyen lekezeletlen dolog okozott - okozott egy
>>> tulcsordulast , amit pl ha nem kezelnek le , akkor tulir es sikerul
>>> mondjuk uzemi parametereket atirnia - ezzel lefagysztania vagy
>>> vegtelen ciklusba juttatnia magat , amibol nem ter magahoz csak
>>> gyujtas levetelre - ami valamikent megis felebreszti a watchdog-ot ,
>>> amit eddig atvert
>> Nem, nincs ilyen. Statikusan linkelt minden (MISRA eloiras), nincs
>> olyan, hogy tulir. Mindig mindennek fix merete es helye van.
>> A hibakodok sem dinamikusan foglalodnak, hanem egy tomb minden eleme
>> egy DTC, es az vagy aktiv, vagy nem.
>> Nincs vegtelen ciklus, van viszont szamos ellenorzes, szoftveres es
>> hardveres watchdog stb...
>>
>>>> Kb az egyetlen lehetosegkent azt tudom elkepzelni, hogy 5. felharmonikus
>>>> frekvencian rezgett be a kvarc, ezert 2000 helyett 10000rpm alapjaratot
>>>> akart tartani :)
>>> akkor csak a motort is meg kell csinalni hogy birja ezt ha nem tudjak
>>> a kvarcot limitalni :)
>> Remelem erre is van valami elektronikai megoldas.
>> A kvarc egyebkent egy viszonylag megbizhatatlannak tartott alkatresz.
>> A Flexray elvileg eleg biztonsagos akar steer-by-wire rendszerekhez is,
>> de ehhez van egy kulon aramkor (bus guardian), ami egy masik kvarcrol
>> jar, es ellenorzi hogy a vezerlo nem kergult-e meg, nem szemeteli tele
>> a buszt, a megkergult oszcsillator miatt.
>> Feltetelezem, hogy ezt nem ok nelkul talaltak ki.
>>
>>> es ugye torveny van azellen hogy modositsak rajta - szabaly a
>>> visszafejtese ellen igy eleve titkolt es tiltott a dolog . ez nem kelt
>>> bizalmat .
>>> beadok neked valamit , allitom hogy az jo volt , de nem engedem hogy
>>> megnezd az ampullat . zavarna ?
>> Persze. De igazabol neked ezzel nem kell foglalkoznod.
>> Ha nem mukodik, reklamalni kell, a gyarto ki fogja verni az
>> erintett beszallitobol a megoldast es a karteritest, legyen az
>> szoftver vagy hardver.
>>
>>> dexter
>> -- 
>> Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
>> Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/
>>
> 
> 
> .
> 


-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list