[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Jun 6 00:16:10 CEST 2012


ABS-en agyaltam pont minap./nem tetszik az elve/

 Tuti be tud esni a pedal? Nem csak egy pillanatra tud nyitni a szelep?

Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.06.05., at 21:25, VF <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:

> charles hoss wrote:
> 
>> a tobbi felrobbant .
>> talan ez az egy maradt egyben a megyeben felpogottek kozul .
> 
> Durva! En is kivancsi lennek az okara.
> 
>>> az oka. Ha a progit is szetszedned, ugy mint a mechanikat, es
>>> egyertelmuen meglenne a hiba, az mas lenne...
>> tenyleg . de tilos szetszedni , megnezni .
>> ha a motorra is rairnak , akkor semmilyen hiba nem letezhetne onnantol kezdve .
> 
> Ok, de azert nem kell a legrosszabbra gondolni.
> A szoftvert is emberek irjak, es a hibakban is van logika.
> Vannak tipikus hibak, elkepzelheto hibak, es elkepzelhetetlenek.
> Ez szerintem az elkepzelhetetlen kategoria.
> Elvileg az ABS szoftver meg tudna csinalni, hogy fekezesnel egyszeruen
> beessen a pedal, es egyaltalan ne tudj fekezni. Megsincs ilyen.
> Ezek nagyon kritikus reszek, es nagyon komolyan veszik oket.
> 
>> igen , mondhatjak . de a gyujtas leveteler leallo motor kzarja a
>> felvert olajgoz teoriat .
> 
> Vagy elfogy a hosszabb ido alatt felgyult olaj egy csohajlatbol,
> stb... Az is egy tipikus dizel hiba, hogy a turbonal szivarog az
> olaj, az megul az intercoolerben, nagyobb levegoigeny eseten
> elkezdi benyelni a motor, aztan amikor elfogy, megall.
> Persze ez csak talalgatas.
> 
>>> Mar sok evvel ezelott is irtam. Nekunk is volt a csaladban dizel Golf,
>>> kb 20 eve, sima mechanikus adagolos, ami elete legjobb teljesitmenyet
>>> autopalyan, magas fordulaton, a motorolaj egetesevel nyujtotta.
>> es volt benne hatezer km ?
>> nem hatszazezer ?
> 
> A ketto kozott, de inkabb az utobbihoz kozel.
> 
>>> Egy ECU nem ugy mukodik, mint egy PC. Nincs dinamikus memoriafoglalas,
>>> nincs swappeles, es folyamatosan ellenorzi sajat magat.
>> ... es kozben nem hagyja a fordulatszam limiteket meghaladni .
>> ha megis es nem az o sara a dolog , akkor az elektromos rendszer
>> leallitasaval sem lehet megallitani az autot .
> 
> Azert nem lehet, mert nincs implementalva. Nincs beleirva, hogy
> mekkora elotoltes kell, hanyszor milyen mennyiseget fecskendezzen
> be, semmilyen parametert nem talalna meg. Csak egy szep nagy hibat.
> Ez tehat egy nem logikus hiba, ami a szoftver felepitesebol
> kovetkezoen nem fordulhat elo. Nincs ertelme feltetelezni meg
> akkor sem, ha nem lenne semmilyen onellenorzes es vedelem benne.
> 
>> hogy a teletoltott hibakod tarolo esetleg nem annyi hiba , hanem
>> szemet , amit valamilyen lekezeletlen dolog okozott - okozott egy
>> tulcsordulast , amit pl ha nem kezelnek le , akkor tulir es sikerul
>> mondjuk uzemi parametereket atirnia - ezzel lefagysztania vagy
>> vegtelen ciklusba juttatnia magat , amibol nem ter magahoz csak
>> gyujtas levetelre - ami valamikent megis felebreszti a watchdog-ot ,
>> amit eddig atvert
> 
> Nem, nincs ilyen. Statikusan linkelt minden (MISRA eloiras), nincs
> olyan, hogy tulir. Mindig mindennek fix merete es helye van.
> A hibakodok sem dinamikusan foglalodnak, hanem egy tomb minden eleme
> egy DTC, es az vagy aktiv, vagy nem.
> Nincs vegtelen ciklus, van viszont szamos ellenorzes, szoftveres es
> hardveres watchdog stb...
> 
>>> Kb az egyetlen lehetosegkent azt tudom elkepzelni, hogy 5. felharmonikus
>>> frekvencian rezgett be a kvarc, ezert 2000 helyett 10000rpm alapjaratot
>>> akart tartani :)
>> akkor csak a motort is meg kell csinalni hogy birja ezt ha nem tudjak
>> a kvarcot limitalni :)
> 
> Remelem erre is van valami elektronikai megoldas.
> A kvarc egyebkent egy viszonylag megbizhatatlannak tartott alkatresz.
> A Flexray elvileg eleg biztonsagos akar steer-by-wire rendszerekhez is,
> de ehhez van egy kulon aramkor (bus guardian), ami egy masik kvarcrol
> jar, es ellenorzi hogy a vezerlo nem kergult-e meg, nem szemeteli tele
> a buszt, a megkergult oszcsillator miatt.
> Feltetelezem, hogy ezt nem ok nelkul talaltak ki.
> 
>> es ugye torveny van azellen hogy modositsak rajta - szabaly a
>> visszafejtese ellen igy eleve titkolt es tiltott a dolog . ez nem kelt
>> bizalmat .
>> beadok neked valamit , allitom hogy az jo volt , de nem engedem hogy
>> megnezd az ampullat . zavarna ?
> 
> Persze. De igazabol neked ezzel nem kell foglalkoznod.
> Ha nem mukodik, reklamalni kell, a gyarto ki fogja verni az
> erintett beszallitobol a megoldast es a karteritest, legyen az
> szoftver vagy hardver.
> 
>> dexter
> 
> -- 
> Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
> Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/
> 



More information about the Elektro-etc mailing list