[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Tue Jun 5 21:25:24 CEST 2012
charles hoss wrote:
> a tobbi felrobbant .
> talan ez az egy maradt egyben a megyeben felpogottek kozul .
Durva! En is kivancsi lennek az okara.
>> az oka. Ha a progit is szetszedned, ugy mint a mechanikat, es
>> egyertelmuen meglenne a hiba, az mas lenne...
>
> tenyleg . de tilos szetszedni , megnezni .
> ha a motorra is rairnak , akkor semmilyen hiba nem letezhetne onnantol kezdve .
Ok, de azert nem kell a legrosszabbra gondolni.
A szoftvert is emberek irjak, es a hibakban is van logika.
Vannak tipikus hibak, elkepzelheto hibak, es elkepzelhetetlenek.
Ez szerintem az elkepzelhetetlen kategoria.
Elvileg az ABS szoftver meg tudna csinalni, hogy fekezesnel egyszeruen
beessen a pedal, es egyaltalan ne tudj fekezni. Megsincs ilyen.
Ezek nagyon kritikus reszek, es nagyon komolyan veszik oket.
> igen , mondhatjak . de a gyujtas leveteler leallo motor kzarja a
> felvert olajgoz teoriat .
Vagy elfogy a hosszabb ido alatt felgyult olaj egy csohajlatbol,
stb... Az is egy tipikus dizel hiba, hogy a turbonal szivarog az
olaj, az megul az intercoolerben, nagyobb levegoigeny eseten
elkezdi benyelni a motor, aztan amikor elfogy, megall.
Persze ez csak talalgatas.
>> Mar sok evvel ezelott is irtam. Nekunk is volt a csaladban dizel Golf,
>> kb 20 eve, sima mechanikus adagolos, ami elete legjobb teljesitmenyet
>> autopalyan, magas fordulaton, a motorolaj egetesevel nyujtotta.
>
> es volt benne hatezer km ?
> nem hatszazezer ?
A ketto kozott, de inkabb az utobbihoz kozel.
>> Egy ECU nem ugy mukodik, mint egy PC. Nincs dinamikus memoriafoglalas,
>> nincs swappeles, es folyamatosan ellenorzi sajat magat.
>
> ... es kozben nem hagyja a fordulatszam limiteket meghaladni .
> ha megis es nem az o sara a dolog , akkor az elektromos rendszer
> leallitasaval sem lehet megallitani az autot .
Azert nem lehet, mert nincs implementalva. Nincs beleirva, hogy
mekkora elotoltes kell, hanyszor milyen mennyiseget fecskendezzen
be, semmilyen parametert nem talalna meg. Csak egy szep nagy hibat.
Ez tehat egy nem logikus hiba, ami a szoftver felepitesebol
kovetkezoen nem fordulhat elo. Nincs ertelme feltetelezni meg
akkor sem, ha nem lenne semmilyen onellenorzes es vedelem benne.
> hogy a teletoltott hibakod tarolo esetleg nem annyi hiba , hanem
> szemet , amit valamilyen lekezeletlen dolog okozott - okozott egy
> tulcsordulast , amit pl ha nem kezelnek le , akkor tulir es sikerul
> mondjuk uzemi parametereket atirnia - ezzel lefagysztania vagy
> vegtelen ciklusba juttatnia magat , amibol nem ter magahoz csak
> gyujtas levetelre - ami valamikent megis felebreszti a watchdog-ot ,
> amit eddig atvert
Nem, nincs ilyen. Statikusan linkelt minden (MISRA eloiras), nincs
olyan, hogy tulir. Mindig mindennek fix merete es helye van.
A hibakodok sem dinamikusan foglalodnak, hanem egy tomb minden eleme
egy DTC, es az vagy aktiv, vagy nem.
Nincs vegtelen ciklus, van viszont szamos ellenorzes, szoftveres es
hardveres watchdog stb...
>> Kb az egyetlen lehetosegkent azt tudom elkepzelni, hogy 5. felharmonikus
>> frekvencian rezgett be a kvarc, ezert 2000 helyett 10000rpm alapjaratot
>> akart tartani :)
>
> akkor csak a motort is meg kell csinalni hogy birja ezt ha nem tudjak
> a kvarcot limitalni :)
Remelem erre is van valami elektronikai megoldas.
A kvarc egyebkent egy viszonylag megbizhatatlannak tartott alkatresz.
A Flexray elvileg eleg biztonsagos akar steer-by-wire rendszerekhez is,
de ehhez van egy kulon aramkor (bus guardian), ami egy masik kvarcrol
jar, es ellenorzi hogy a vezerlo nem kergult-e meg, nem szemeteli tele
a buszt, a megkergult oszcsillator miatt.
Feltetelezem, hogy ezt nem ok nelkul talaltak ki.
> es ugye torveny van azellen hogy modositsak rajta - szabaly a
> visszafejtese ellen igy eleve titkolt es tiltott a dolog . ez nem kelt
> bizalmat .
> beadok neked valamit , allitom hogy az jo volt , de nem engedem hogy
> megnezd az ampullat . zavarna ?
Persze. De igazabol neked ezzel nem kell foglalkoznod.
Ha nem mukodik, reklamalni kell, a gyarto ki fogja verni az
erintett beszallitobol a megoldast es a karteritest, legyen az
szoftver vagy hardver.
> dexter
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list