[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 5 20:56:34 CEST 2012
VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. június 5. 18:34):
> On 6/5/2012 1:38 AM, charles hoss wrote:
>
>>> 5000km-nel? Eleg hihetetlen.
>>
>>
>> nem . par masodperc 10.000+ fordulat utan .
>
>
> Wow! Ez biztos, addig fel tudott porogni, egy dizel?
> Ez egyre kevesbe utal elektronika hibara.
> Jo hogy nem robbant fel a motor.
a tobbi felrobbant .
talan ez az egy maradt egyben a megyeben felpogottek kozul .
> Nehany ezres fordulaton mar a hajtokarok vagy az altaluk
> keltett legorveny szepen porlasztja, habositja az olajat,
> es megy a kartergazzal a motorba. Nekunk is volt a csaladban
> ilyen auto, es nehany eve volt valamelyik talan Opelnek egy
> ilyesmi tipushibaja. 10k-nal mar az lenne a furcsa, ha nem
> tortenne ez meg.
igen - de nem arrol volt szo hogy ketszaznal visszatettek kettesbe ,
hanem otodikben , hatvannal gurultak egyenletes tempoban , amikor egy
hirtelen lokessel (tehat nem fokozodoan , fokozatosan stb) a motor
elindult . fekkel probalta megfogni a vezetoje - lehuzodott az ut
szelere , levette a gyujtast , az auto pedig par masodperc alatt
leallt .
> Nem, en nem mondok ilyet. De az sem logikus, hogy egy sort nem
> lattal a programbol, megis bizonyitva latod, hogy szoftverhiba volt
> az oka. Ha a progit is szetszedned, ugy mint a mechanikat, es
> egyertelmuen meglenne a hiba, az mas lenne...
tenyleg . de tilos szetszedni , megnezni .
ha a motorra is rairnak , akkor semmilyen hiba nem letezhetne onnantol kezdve .
> A szoftveresek mondhatjak azt, hogy ketszer is atneztek a csillio soros
> kodot, nem talaltak semmit, tehat tuti mechanika hiba :)
igen , mondhatjak . de a gyujtas leveteler leallo motor kzarja a
felvert olajgoz teoriat .
> Regen is voltak tok ugyanilyen jellegu meghibasodasok es motor
> szetporgesek, elektronika nelkul is.
voltak , de nem vadi uj autonal , ami meg messze be sincs jaratva ,
nem ugy kattant be mint egy klasszikus sw hiba - mert azert az
belathato hogy a sw hiba tud mechanikai hibat szimulalni - de forditva
nagyon nehez .
>> ugyanis az ha fals olajat sziv , az alapjaraton felporgetheti - de itt
>> nem az volt hogy kicsit porog - hanem elete legjobb teljesitmenyet
>> nyujotta az auto .
>
>
> Mar sok evvel ezelott is irtam. Nekunk is volt a csaladban dizel Golf,
> kb 20 eve, sima mechanikus adagolos, ami elete legjobb teljesitmenyet
> autopalyan, magas fordulaton, a motorolaj egetesevel nyujtotta.
es volt benne hatezer km ?
nem hatszazezer ?
> Van ismerosom aki BKV garazsban dolgozott, na ott is robbantak idonkent
> a motorok. Allitolag valamelyik orosz tankban rendszeresitve volt egy
> kalapacs, amivel az adagolo egyik csovet kellett elkalapalni, ha nem
> lehetett megallitani.
az adagoloknal a ropsulyos leszabalyzas kiakadasa eseten . ez tok
logikus , ismert dolog . de ez nem ilyen volt .
> Szoval ez egy tobb 10 eve ismert jelenseg, semmi koze az elektronikahoz.
vannak autok amik ugy tornek ossze hogy leesnek egy szakadekba , van
olyan ami mondjuk elektromos hibabol padlogazt ad es elszall - az
utobbi akkor is elektromos hiba ha lattunk mar magatol elsszallt autot
.
>> vagy teleszemetelte a sajat memoriajat es ekozben nem fagyott le .
>
>
> Egy ECU nem ugy mukodik, mint egy PC. Nincs dinamikus memoriafoglalas,
> nincs swappeles, es folyamatosan ellenorzi sajat magat.
... es kozben nem hagyja a fordulatszam limiteket meghaladni .
ha megis es nem az o sara a dolog , akkor az elektromos rendszer
leallitasaval sem lehet megallitani az autot .
> Nincs olyan hogy teleszemeteli magat. (Egyebkent mit ertesz ezen
> pontosan?)
hogy a teletoltott hibakod tarolo esetleg nem annyi hiba , hanem
szemet , amit valamilyen lekezeletlen dolog okozott - okozott egy
tulcsordulast , amit pl ha nem kezelnek le , akkor tulir es sikerul
mondjuk uzemi parametereket atirnia - ezzel lefagysztania vagy
vegtelen ciklusba juttatnia magat , amibol nem ter magahoz csak
gyujtas levetelre - ami valamikent megis felebreszti a watchdog-ot ,
amit eddig atvert
> Kb az egyetlen lehetosegkent azt tudom elkepzelni, hogy 5. felharmonikus
> frekvencian rezgett be a kvarc, ezert 2000 helyett 10000rpm alapjaratot
> akart tartani :)
akkor csak a motort is meg kell csinalni hogy birja ezt ha nem tudjak
a kvarcot limitalni :)
>> csak nem olyan konnyen bizonyithato a hibaja .
>> barmikor johet egy okos es azt mondhatja hogy az auto tok magatol
>> adott padlogazt .
>
>
> Valoban sokkal kevesbe lehet belelatni, ezert is hajlamosak sokan
> egybol a szoftvert okolni minden hibaert.
es ugye torveny van azellen hogy modositsak rajta - szabaly a
visszafejtese ellen igy eleve titkolt es tiltott a dolog . ez nem kelt
bizalmat .
beadok neked valamit , allitom hogy az jo volt , de nem engedem hogy
megnezd az ampullat . zavarna ?
>> ugyanezt mar vegihallgattam egy esetben a suzuki eloadasaban - ott
>> fizettek azert hogy ne deruljon ki melyk motorjuk az ami eletveszelyes
>
>
> Azert ovatosan ilyen kijelentesekkel egy nyilvanos listan, biztos
> maradt meg penzuk ugyvedre. Konnyen kiderulhet, hogy nem egeszen ugy
> volt az a tortenet. De ha megis, akkor sem lennel sokkal jobb
> helyzetben.
nem engem fizettek ki . meggyozo bizonyitekokat lattam es a velmenyem
az enyem .
majd akkor nem lesz velemenyem az alkatreszrol ami emberek eleteert
lehet felelos ha megfizetnek erte .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list