[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 3 22:16:36 CEST 2012
Szali Sandor <szali.sandor at gmail.com> írta (2012. június 3. 20:23):
> Futomu rezges:
> Dexter kb. jol saccolt, szerintem bal elso csapagy csinalja, ha nem megyek
> ki a ringre, ki nem derul az auto elete alatt :)
> Erositsetek meg, a bal elso kerek megemelve, fuggolegesen kezzel mozgatva,
> par tizedet kotyog, [kerek tetejen talan 1mm] vizszintes iranyben semmit.
csak a csapagy okozhatja ? nincs valami ami loghat ennyit ?
csak a nyugos oldal log ?
> Annyiban gondol az ember fekhibara, mert akkor jelenik meg mikor lelepek a
> pedalrol, nade valszeg azert mert addig a fek megfogja a csapagy jatekat,
> nem?
a fek es a terheles eltunteti a holtjatekokat .
ha kerekcsapagy , akkor pl ugy fel lehet deriteni ha nagysebessegu
egyenes menetben finoman meghimbalod az autot - igy valtoztatva a
kerek terheleset - ilyenkor jellegzetes , kozemagas morgo hangot ad a
csapagy , messze korabban mielott barmi baja lenne .
> Szoval ugye ez a jellegzetes csapagyhiba, hogy fuggolegesen kotyog?
az a baj hogy a csapagy holtjateka oldaliranyu logasban nagyobb mint
fuggolegesen .
> Gondolom hiaba huznak meg a csavart.
attol tartok igen . ha egy iranyban nincs holtjatek , akkor megszorul
mielott a masik eltunne .
> a bal oldalon hatarozottan jobban kopott a fekbetet, a legjobban kopott
> betet
> kb. 4mm.
> Ez lehet attol hogy ott csapagyas a kerek?
igen. ha kibillen es elkezdi nyalni .
> Dexter mitha irt volna valamit hogy betetcserenel gondosan meg kell a
> dugattyut tisztitani, nem csak visszatolni. Hogy van ez?
hat , ha fanatikus hulye vagy mint en , akkor cserekor kezbe veszed a
nyerget , picit kinyomod a dugattyut es fogkefevel , ronggyal es
fektisztito spray-vel , benzinnel arany tisztara kell torolgetni .
utana egy nagyonkis szilikonzsirral visszanyomni - igy nem nyomsz be
koszt a nyeregbe es nem tud osszeoxidalodni .
> Milyen fekbetetet erdemes venni, hogy fekhatas is legyen? [hogy kicsit
> hasonlitson modern autokhoz a fekpedal puhasaga]
puhasaga ?
ha azt akarod hogy jobb legyen (pontosabb) , csereld le a gumi
fekcsoveket acelszovetes teflonokra . ettol nem valtozik a pedalero ,
de javul az erzes - (tekintsunk el azoktol akik szerint minden auto
altal adott visszajelzes hiba - a vekony , femszovetes fekcso miatt a
csonthallasod kielesedik es a talpadon erezni fogod hogy mit csinal a
kerek - nagyon finoman , tisztan - hallani lehet hogy mit "enekel" a
gumi mintaja)
ha az a gond hogy nagy a pedalero , akkor pedal attetel valtassal ,
kisebb atmeroju fofekhengerrel , nagyobb atmeroju munkahengerrel ,
nagyobb atmeroju tarcsaval , nagyobb rasegitovel lehet athangolni - de
ezt alaposan gondold at - nagyon rizikos ilyen hangolast elkezdeni .
olcso , gyors valtas : el kell vinni a halott beteteidet egy jo
fekbetet felujitohoz . sokfele betet anyag van - eltero keverekek -
puhabb betet gyorsabban kopik , mintas belsohutott tarcsara cserelve
nagyon szigoru lehet a vegeredmeny .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list