[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Jun 2 21:01:58 CEST 2012
Szerintem tultargyaltuk... Minimum egy konfiguracios hiba volt.
Innentol engem nem erdekel.
Majd akkor szoljatok, ha egy helyesen konfiguralt autoban
szemeteli tele magat az ECU, es emiatt porog fel, es nem veszi
eszre magat, nem all meg hibaval stb...
Kovács József wrote:
>
>
> 2012.06.02. 20:12 keltezéssel, VF írta:
>>
>> Es amikor SW nelkul mechanikus adagolos dizel, ugyanezen
>> okok egyike miatt felporog, majd konkretan fel is robban?
>> Ugyanezek a hibak mind megtortenhetnek szoftver nelkul.
>
> Akkor ott a mechanika a hibás... és ezt nem is tagadja senki.
>
> Amikor a vezerlő-felügyelő szoftver kúrja el
> akkor pedig, azt az analógia alapján, bizony
> sw hibának kell nevezni.
>
> Ez alatt algoritmus hiba és/vagy kód hiba is érthető.
>
>
> KJ
>
>> Egy reszuket a szoftver megfogja, nehanyat nem.
>> A biztonsagot nem csokkenti, hanem noveli.
>>
>> Tenyleg, azt tudjatok, hogy a repulok mar sok-sok eve fly-
>> by-wire mukodnek? Attol hogy-hogy nem paraztok?
>> Eleg egy sw hiba, es nem csak megall, hanem le is esik.
>>
>> Kovács József wrote:
>>> Neda! ez mind szoftver hiba....HA
>>>
>>> a fordulat(teljesítmény) nem adekvát
>>> az éppen a gázpedál adta paranccsal !!!
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2012.06.02. 19:31 keltezéssel, VF írta:
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>> nemi gondolkodas utan igen . kerlek , mondj csak ot olyan okot ,
>>>>> amitol padlogazt ad az auto onmaganak , kozos nyomocsoves dizel eseten
>>>>
>>>> Szenzorhiba (tobb lehetoseg), beazas (sok helyen), olaj kerult a
>>>> hengerbe (sok modon lehet), stb... Esetleg kozben eppen valami
>>>> trukkos uzemmodban volt az ECU, katalizatort, DPF-et regeneralt,
>>>> ki tudja.
>>>> Szerintem a szoftverhibanak a legkisebb az eselye.
>>>> Barmi gaz van, check engine bekapcsol, atvalt limp-home modba,
>>>> vagy teljesen le is tilt.
>>>>
>>>>>> Ha nem fut a progi, soha egyetlen injektor nem fog kinyitni.
>>>>>> Innen mar kar is folytatni.
>>>>>
>>>>> akkor fut a program , es megsem megy a leszabalyzas ?
>>>>> miert ? vannak olyan uzemmodok , amikor a motort konkretan meg akarja
>>>>> gyilkoni a vezerlo ?
>>>>>
>>>>> honnan szerezte a motor a gazolajat ha nem volt befecskendezes ?
>>>>> mitol porgott fel ?
>>>>
>>>> Honnan tudjam? Honnan tudod, hogy szoftver volt?
>>>> Megmerted konkretan, hogy az ECU minden bemeno jele hibatlan, es
>>>> megis jo sokat fecskendez be? Kidebuggoltad a hibat, sikerult
>>>> reprodukalni, megjavitani, javitas utan nem jelentkezik tobbet?
>>>>
>>>> Te azt gondolod, hogy a mechanikai hibakat latod, es mivel nem
>>>> lattal semmit, csak SW hiba lehet. Persze az elektromos jeleket
>>>> nem latod, es fogadjunk hogy nem nagyon mertel ki semmit.
>>>> A szoftveresek meg azt mondanak, hogy latjak a teszteren, hogy
>>>> minden a legnagyobb rendben, a progi tokeletesen mukodik az
>>>> ellenorzo rendszer ellenorzojenek ellenorzoje sem talalt semmi
>>>> hibat, tehat itt biztos nem lehet a hiba. Sot, lehet hogy konkretan
>>>> latszana, hogy valamelyik szenzorrol ervenyes, csak a valosaggal
>>>> nem egyezo jel jon.
>>>>
>>>> Le kene szokni rola, hogy ha nem tudjuk mi a hiba, akkor rogton a
>>>> szoftvert hibaztatjuk. Lehet elektronika hiba, de akkor sem
>>>> biztos, hogy SW.
>>>>
>>>>> dexter
>>>>
>>>
>>>
>>> .
>>>
>>
>>
>
>
> .
>
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list