[elektro-etc] Multi lélektan

VF ferenc.valenta at gmail.com
Sun Jul 8 11:59:21 CEST 2012


charles hoss wrote:

> Ertem . A nissan legzsak kesese is ebbol fakadt?

Erre gondolsz?
http://www.thecarconnection.com/news/1068309_2008--2009-pontiac-g8-recalled-for-airbag-delay

Valoban tragikus hiba :)
Sajnos azt nem tudni, hogy SW hiba miatt van a 30ms delay a legzsak-
nyitas ket fazisa kozott, vagy direkt terveztek igy, hibas meggondolasbol,
es a SW a terv szerint mukodott.

Siman lehet, hogy a legzsak-rendszer tervezoi szandekosan irtak elo 30ms
kesleltetest, azt a programozok lekodoltak, kiderult nem jo -> programhiba,
lusta es bena programozok, elegtelen teszteles etc... Nem igaz.

> Mit guglizzak ezen ? Sw upgrade-el javitottak. Ahogy a scudo elalvo

Ebbol nem kovetkezik hogy SW hiba volt, az meg foleg nem, hogy nem
direkt igy terveztek, hanem egy programhiba okozta.

> Mit varjak ? Ha a cucc attekinthetelen es ellenorizhetetlen , akkor azt
> megfeleloen teszteljek kiadas elott es legyen benne ondiagnosztika - ami
> jelez ha pl az ules allitasa miatt leszakadnak a drotok rola , ami megeshet
> - tok logikus hogy ha pl a kormanyt valaki vegallasig tekeri , akkor a
> kormanylegzsak drotja is leszakadjon - erre erthetoen nem kell felkesziteni

A kritikus rendszerek eleg alaposan le vannak tesztelve, nem jellemzo
hogy ilyen hibak forduljanak elo.
Az elszakado vezetek nem szoftverhiba. A kialvo lampa, allo helyzetben
rosszul kapcsolo valto, stb... nem kritikus.
(Lehet rajta vitatkozni, de jelenleg nem szamitjak annak)


> .
> 
>>
>>>> Majd akkor szolj, ha nem lehet fekezni, kormanyozni az autot,
>>>> SW hiba miatt.
>>>
>>> nem en szoltam - csak furcsalltam hogy a nagy biztonsaggal kapcsolatos
>>> tesztek ellenere valahogy megis egesz sorozat hibak mentek at .
>>> egyebkent a bmw x5-osok kigyulladasa nem olyan hiba ami miatt nem
>>> menne a  muszakin ? marmint ha leegett a hazzal egyutt , akkor azert
>>> elvarnam hogy a muszakin is meghuzzak ...
>>
>> Ez is szoftverhiba volt?
>> Vagy mostantol minden egyes HW/SW hibat a fejemre fogtok olvasni?
>> Hajra :)
> 
> A fejedre ? Nem a hibaval van a baj - nem belopoztak a gyar fejleszto
> reszlegebe es titokban lefotoztak egy autot ami meg felkesz allapotban nem
> biztonsagos , hanem utcan futo gepekkel volt a gond , amit elvileg
> tesztelnek . Marmint egyben , az egeszet - nem kulon a legzsak drotjat , a
> kasznit , ulest , szelvedot - hanem osszeszerelve , az egeszet , az autot.
> A kesztyutartovilagitas es a csomagtartokapcsolo halozata nyilvan nem tesz
> teged felelosse azert mert az ules kabeleit valami magus  kisse rovidre
> szabta . Ezert sem rolad szol a dolog. Arrol van szo hogy az autogyarak
> neha kisse trehanyak es aztan errol szeretnek hallgatni. Ahogy szeretik azt
> allitani hogy tervezik , tesztelik , ellenorzik az autokat kiadas elott es
> ezert dragak :)
> 
> Bye
> Dexter
> 
> .
> 


-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list