[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 2 17:58:30 CEST 2012
oxidalodik, a benne levo korom katalizatorkent viselkedik ... indokolt a
csere - egyebkent a gyakoribb csere amugy is indokolt.
kulonosen ott fura ahol az usa teruletre gyartott gepek periodusa
lenyegesen rovidebb - nyilvan azert mert a garit itt igy is birja - ott
pedig a lenyegesen nagyobb futasteljesitmenyeknel sem fer bele hogy a gari
utan azonnal szetessen , mert botrany lenne.
bye
dexter
2012.07.02. 16:27, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
> Na nekem volt valami 7-8ekm 1 év után a csoda-olajban. Próbáltam
> megbeszélni a szervizessel, hogy hagyjuk benne, azt mondta, azt nem lehet.
> Kérdeztem miért, megromlik? Hát, végülis igen. Na és ha nem a motorban állt
> volna egy évet, hanem a polcon a flakonjában, akkor is megromlott volna?
> Igen. Akkor miért van többéves szavatossági idő ráírva???
>
>
>
> Gábor
>
>
> 2012.07.02. 16:15 keltezéssel, vajk fekete írta:
>
>> magyarul a vege megis az lesz, hogy az - olcso 0W olaj
>> - draga 0W olaj
>> - olcso belevalo olaj surubb cserevel
>>
>> kozul azonos koltseg mellett a harmadik ami legtobbet hasznal a motornak.
>> ehhez kepest a szerviz/kereskedo megis mindig a dragabb olajra akar
>> rabeszelni, nem a surubb cserere. sot, volt mar hogy azzal probalta
>> ramsozni a dragabbat, hogy az olyan szuper, hogy raerek kesobb cserelni.
>>
>> vajk
>>
>>
>> ______________________________**__
>> From: Kovács József<kj at faldeko.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Monday, 2 July 2012, 16:03
>> Subject: Re: [elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
>>
>>
>>
>> 2012.07.02. 15:21 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>
>>> Oké, nem is az ő szaktudásáról van szó, én is azért raktam be azt az
>>> olajat, mert azt választottam. De rakhattam volna valami egész zordat
>>> is, amit jópénzért amúgy a márkaszervizek használnak, szerintem az
>>> élettartamban az sokkal többet számított volna, mint a szerencse, vagy
>>> nemajándék.
>>>
>> Az olaj mágiában nem nagyon hiszek...
>>
>> A motorolajnak igazából két lényeges mutatója van
>> - a kenőképesség
>> - az élettartam
>>
>> A kenőképesség gyakorlatilag mindnél azonos.
>> Lévén, hogy manapság már csak /SX jelzésűt kapsz.
>> Az meg mindenhez jó, ami nem extra spéci motor :-)
>>
>> Az élettartam az már fogósabb kérdés...
>> Ez függ az alapolajtól és főleg az adalékolástól.
>>
>> A harmadik tulajdonság a viszkozitás fokozat.
>> Ami a meleg oldalon, üzem meleg motornál gyakorlatilag azonos.
>> Amiben eltérnek az olajok, az a hideg oldali viszkozitás
>> és a görbe lefutása a hideg>>üzemmeleg állapotok között ...
>>
>> Meleg oldalon, ezért a mondjuk 1995 utáni motor tervezésű,
>> utcai autóknak gyakorlatilag mindegy, hogy 20/30/40 olaj kerül beléjük.
>>
>> Hideg oldalon mondjuk -35...+60 fok közötti motor hőmérséklet sávban,
>> azonban már nagyon nem mindegy, hogy milyen fokozatú az olaj.
>>
>> A jó állapotú motorba a minél kisebb W fokozat az előnyös.
>> (mellé lehetőleg a kisebb meleg oldali fokozattal)
>>
>> A ~10 év alatti, nem széthajtott motorba az optimum: 0W-30 manapság.
>>
>> Ha, ebből erősen csipeget a kopások miatt, akkor: 5W-40
>>
>> -----
>>
>> Más kérdés a pl. VW stílusú extrém periódus mánia.
>> Ami spéci adalékolást kíván, de, ha nem gyúr az ember
>> az extra hosszú csere periódusra, akkor ezekbe is jó
>> a standardabb olaj is...
>>
>> KJ
>>
>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.07.02. 15:12 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>>>
>>>> 2012.07.02. 15:05 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>>> Nekem azt mondta a szerelő, hogy a vékony olaj amit beleraktam, nem
>>>>> lenne jó, ha sportosan vezetnék, intenzív gyorsítások, ilyenek.
>>>>>
>>>>
>>>> Kéne egy kis kenési továbbképzés annak szerelőnek...
>>>> Aki egy utcai átlagautóra ilyet mond.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> Gábor
>>>>>
>>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list