[elektro-etc] Magyar gázolaj - újabb elméleti kérdés
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 2 17:49:07 CEST 2012
ez a minden olaj egyforma dolog nem nagyon jon be.
ott ahol eszrevevodik - kis , v2-es motorok, azonos szamu , jelolesu olajok
kozt jokora kulonbsegek vannak.
a viszkozitas nem szerepel a tablan , csak az hogy ezt az elvi ismeretlen
erteket mettol meddig birja es milyen teljesitmenyszinten tudja.
ami nyilvan nem erdekes adat a szamunkra azok az alabbi adatok -
viszkozitas , hofoktures , oxidacios hajlam - tartossag , detergens
mennyisege , viz megkotesi kepesseg , korom hordasi kepesseg .
raadasul az olaj szerintem egy adott vastagsag , nyomas stb korul
nem-newtoni folyadekkent viselkedik , ami meg durvan megbonyolitja - igy
rezgescsillapitasi parameterei is lehetnek
na ezt nem tudjuk amikor castrol vs valvoline vs gyari olajok temajan
vivunk jokat - a 10w40 nem mond errol semmit - pedig brutalis eltereseket
jelent a motor mdukodeseben.
bye
dexter
2012.07.02. 16:03, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> ezt írta:
>
>
> 2012.07.02. 15:21 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>
>> Oké, nem is az ő szaktudásáról van szó, én is azért raktam be azt az
>> olajat, mert azt választottam. De rakhattam volna valami egész zordat
>> is, amit jópénzért amúgy a márkaszervizek használnak, szerintem az
>> élettartamban az sokkal többet számított volna, mint a szerencse, vagy
>> nemajándék.
>>
>
> Az olaj mágiában nem nagyon hiszek...
>
> A motorolajnak igazából két lényeges mutatója van
> - a kenőképesség
> - az élettartam
>
> A kenőképesség gyakorlatilag mindnél azonos.
> Lévén, hogy manapság már csak /SX jelzésűt kapsz.
> Az meg mindenhez jó, ami nem extra spéci motor :-)
>
> Az élettartam az már fogósabb kérdés...
> Ez függ az alapolajtól és főleg az adalékolástól.
>
> A harmadik tulajdonság a viszkozitás fokozat.
> Ami a meleg oldalon, üzem meleg motornál gyakorlatilag azonos.
> Amiben eltérnek az olajok, az a hideg oldali viszkozitás
> és a görbe lefutása a hideg>>üzemmeleg állapotok között ...
>
> Meleg oldalon, ezért a mondjuk 1995 utáni motor tervezésű,
> utcai autóknak gyakorlatilag mindegy, hogy 20/30/40 olaj kerül beléjük.
>
> Hideg oldalon mondjuk -35...+60 fok közötti motor hőmérséklet sávban,
> azonban már nagyon nem mindegy, hogy milyen fokozatú az olaj.
>
> A jó állapotú motorba a minél kisebb W fokozat az előnyös.
> (mellé lehetőleg a kisebb meleg oldali fokozattal)
>
> A ~10 év alatti, nem széthajtott motorba az optimum: 0W-30 manapság.
>
> Ha, ebből erősen csipeget a kopások miatt, akkor: 5W-40
>
> -----
>
> Más kérdés a pl. VW stílusú extrém periódus mánia.
> Ami spéci adalékolást kíván, de, ha nem gyúr az ember
> az extra hosszú csere periódusra, akkor ezekbe is jó
> a standardabb olaj is...
>
> KJ
>
> Gábor
>>
>>
>> 2012.07.02. 15:12 keltezéssel, Kovács József írta:
>>
>>>
>>>
>>> 2012.07.02. 15:05 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>>> Nekem azt mondta a szerelő, hogy a vékony olaj amit beleraktam, nem
>>>> lenne jó, ha sportosan vezetnék, intenzív gyorsítások, ilyenek.
>>>>
>>>
>>>
>>> Kéne egy kis kenési továbbképzés annak szerelőnek...
>>> Aki egy utcai átlagautóra ilyet mond.
>>>
>>> KJ
>>>
>>> Gábor
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list