[elektro-etc] auto sikloszama?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jul 1 22:04:42 CEST 2012
Az a fo gond hogy az emelkedes energetikai szempontbol nyereseges is lehet
- megfelel a pulse drive modnak , mert jobban terheled , hatekonyabban
mukodik - lefele pedig visszanyered azt amit folfele a szokasosnal
hatekonyabban allitottal elo.
Gyanitom hogy egy auto amit ugy hasznalnank hogy 10km emelkedo es 10km
lejton gurulas , lenyegesen kevesebbet enne mint egy oda- vissza sik uton ,
mindket esetben beinditott blokk ami nagyon reszterhelesen dolgozna .
Bye
Dexter
2012.07.01. 21:18, "Szali Sandor" <szali.sandor at gmail.com> ezt írta:
> jhidvegi wrote:
> > amihez kb 28m lejto tartozik. Szóval kb 3%-os lejto lehet az, amin
> > így gurul a járgány.
>
> koszi akkor kb. 30 a sikloszama :)
>
> na akkor ezel szamolok majd, tehat 230 meter az 30x ennyi utnak felel meg,
> azaz 6-10km-el arrebb levo szallasnak, persze nem tragikus.
>
> mondjuk az meg nem tiszta, hogy emelkedes kozben is megyek majdnem ennyit
> es
> eleg meredek pedig.
>
> lehet hogy inkabb 50 feletti az a sikloszam? akkor 2%-os lejton menne
> 100at.
>
>
>
> azt viszont telleg, egyszer ki kene szamolni, 100meter emelkedes mennyibe
> faj, mint ahogy pl ugye 30Ft korul van szemelyautonal egy sima kilometer?
>
> 1200kg emelese 100meterre, az odaig konnyen szamithato de utana hatasfok,
> meg benzin egesho stb....
>
>
>
> persze az emelkedes csak akkor faj, ha visszafele motorfekkel kell jonni
>
> pl egy nagyon laza emelkedo es egy meredek lejto a vegen ugyanarra a
> szintre
> az szopas fogyasztasilag, forditva szuper
>
>
> >> pl autopalya tervezok ugytesen tudjak a lejtest tervezni, sokszor
> >> pont 130al vagy 100al gurul az auto uresben, biztos nem veletlen.
> >
> > Nem ez a szempontjuk, hanem hogy felfelé a tempó ne zuhanjon nagyot,
> > ne kelljen funek-fának visszakapcsolnia... Nem beszélve a télrol,
> > asszem ez a legkeményebb, egyáltalán fel tudjanak menni az autók a
> > latyakos úton. A kamionok sajnos így is rosszul viselkednek sokszor,
> > mert nekik csak egy hajtott tengelyük van, és erre a súlynak csak
> > asszem a fele jut vagy ilyesm.
> >
> > Ezek a szempontok, amik meghatározzák a lejto meg emelkedo maximumát.
>
>
> oke, de sok hosszu alpesi szakaszon jon ki nekem pont a 130 meg 100 koruli
> gurulas.
>
> az is szamithat hogy fogyasztasilag fontos, hogy ne kelljen fekezni lefele
> mindenkinek.
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list