[elektro-etc] auto sikloszama?

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Sun Jul 1 21:19:13 CEST 2012


jhidvegi wrote:
> amihez kb 28m lejto tartozik. Szóval kb 3%-os lejto lehet az, amin
> így gurul a járgány.

koszi akkor kb. 30 a sikloszama :)

na akkor ezel szamolok majd, tehat 230 meter az 30x ennyi utnak felel meg, 
azaz 6-10km-el arrebb levo szallasnak, persze nem tragikus.

mondjuk az meg nem tiszta, hogy emelkedes kozben is megyek majdnem ennyit es 
eleg meredek pedig.

lehet hogy inkabb 50 feletti az a sikloszam? akkor 2%-os lejton menne 100at.



azt viszont telleg, egyszer ki kene szamolni, 100meter emelkedes mennyibe 
faj, mint ahogy pl ugye 30Ft korul van szemelyautonal egy sima kilometer?

1200kg emelese 100meterre, az odaig konnyen szamithato de utana hatasfok, 
meg benzin egesho stb....



persze az emelkedes csak akkor faj, ha visszafele motorfekkel kell jonni

pl egy nagyon laza emelkedo es egy meredek lejto a vegen ugyanarra a szintre 
az szopas fogyasztasilag, forditva szuper


>> pl autopalya tervezok ugytesen tudjak a lejtest tervezni, sokszor
>> pont 130al vagy 100al gurul az auto uresben, biztos nem veletlen.
>
> Nem ez a szempontjuk, hanem hogy felfelé a tempó ne zuhanjon nagyot,
> ne kelljen funek-fának visszakapcsolnia... Nem beszélve a télrol,
> asszem ez a legkeményebb, egyáltalán fel tudjanak menni az autók a
> latyakos úton. A kamionok sajnos így is rosszul viselkednek sokszor,
> mert nekik csak egy hajtott tengelyük van, és erre a súlynak csak
> asszem a fele jut vagy ilyesm.
>
> Ezek a szempontok, amik meghatározzák a lejto meg emelkedo maximumát.


oke, de sok hosszu alpesi szakaszon jon ki nekem pont a 130 meg 100 koruli 
gurulas.

az is szamithat hogy fogyasztasilag fontos, hogy ne kelljen fekezni lefele 
mindenkinek.





More information about the Elektro-etc mailing list