[elektro-etc] Ez mekkora már...
Skandar Graun
sgraun at gmail.com
Mon Jan 30 11:01:41 CET 2012
Ennél kissé bonyolultabb.
Mert ha valami úton-módon sikerülne a bkv-ra átcsábítani az autósokat,
például állami támogatással, akkor az útépítésre, karbantartásra
fordított összeg csökken, a levegő tisztasága javul, baleseti
statisztika, dugó, stb javul.
Vagyis hosszabb távon megérné jobban támogatni a bkv-t, egyetértve
azzal, hogy racionalizálni kellene a működését, ami NEM a járatok
számának csökkenését jelenti.
De mutassatok normális P+R parkolót, budapesti elkerülőt...
Tudom, nem rövid távú és egyszerű, de az lenne a normális megoldás.
2012/1/30 Kovács József <kj at faldeko.hu>:
> Ebben az szörnyű, hogy koszos 30-50 milliárdhoz
> egy egész várost kell havi 10 eFt-ra megvágni...
>
> Miközben, az 1-2 milliárdok lazán zúgnak ki
> a fővárosi/BKV kasszából bugyuta célokra.
> De, a szent teheneket nem lehet levágni...
>
> Az éves BKV költségvetés valami 140 milliárd
> Amiből 5,36 milliárd utaskilométert teljesít.
>
> Azaz 26 Ft/km az utazás költsége.
>
> Az utasok...
> 5% troli
> 6% busz
> 8% HÉV
> 11% villamos
> 70%-a !!! a METRO-t használja.
>
> Ezzel a hálózat 3%-án teljesíti az utaskm-ek 22%-át!!!
> A metro 12X akkora teljesítményt produkál, mint
> a teljes buszhálózat, miközben a bérköltség 47%-os.
> A rengeteg busz-villamos-troli-hév vezető és kiszolgálóik miatt.
>
> Már ennyiből is látszik, hogy az egész BKV el van kúrva.
> Láthatóan fenntart egy nagy lefedésű, de láthatóan nem
> kihasznált hálózatot, vélhetően a perifériák felé.
>
> Így, szerintem, minden féle várható siránkozás ellenére a
> nyújtott szolgáltatásokat és hozzájuk tartozó árakat kéne rendezni.
>
> Különös tekintettel a 26 Ft/utaskm mutatóra...
>
> Mert, ma egy BP bérlet a 9800 Ft-os árával csak 377 utaskm.
> Amibe, a napi átlag mondjuk 2x10-20 km utazás nagyon nem fér bele.
>
> Miközben, a 26 Ft/utaskm, alig olcsóbb,
> mintha egy olcsó, kis autóval utazom egyedül
> Két utas esetén pedig, már nyerő az autózás.
>
> Ezen auto/BKV kmköltségek alapján érthető és logikus, hogy
> felmerül az autózás DRÁGÍTÁSA, ha nem akarják/tudják a BKV
> utaskm költség szintjét csökkenteni... ki tudja miféle okból.
>
> A helyes irány azonban az utaskm költség csökkentése! lenne.
> Hisz, a mérethatékonyság miatt, annak illene
> messze az autózás kmköltsége alatt maradnia.
>
> Egy jól szervezett és jól árazott BKV esetén...
>
> KJ
>
> 2012.01.30. 7:51 keltezéssel, Skandar Graun írta:
>
>> Na, ezt magyarázzátok meg...
>>
>>
>> http://index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/
>>
>> A főváros javaslatai közé bekerült - információink szerint az egyik
>> kerületi polgármester javaslatára - az úthasználati díj bevezetése is,
>> amelyet az anyag eleve úgy tálal, mint a legkevésbé reális
>> lehetőséget. A gazdasági tárca azonban a kormány elé kerülő
>> véleményezésében épp ezt tartja támogathatónak, a többi lehetőséget
>> nem.
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list