[elektro-etc] Ez mekkora már...
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jan 30 10:52:33 CET 2012
Ebben az szörnyű, hogy koszos 30-50 milliárdhoz
egy egész várost kell havi 10 eFt-ra megvágni...
Miközben, az 1-2 milliárdok lazán zúgnak ki
a fővárosi/BKV kasszából bugyuta célokra.
De, a szent teheneket nem lehet levágni...
Az éves BKV költségvetés valami 140 milliárd
Amiből 5,36 milliárd utaskilométert teljesít.
Azaz 26 Ft/km az utazás költsége.
Az utasok...
5% troli
6% busz
8% HÉV
11% villamos
70%-a !!! a METRO-t használja.
Ezzel a hálózat 3%-án teljesíti az utaskm-ek 22%-át!!!
A metro 12X akkora teljesítményt produkál, mint
a teljes buszhálózat, miközben a bérköltség 47%-os.
A rengeteg busz-villamos-troli-hév vezető és kiszolgálóik miatt.
Már ennyiből is látszik, hogy az egész BKV el van kúrva.
Láthatóan fenntart egy nagy lefedésű, de láthatóan nem
kihasznált hálózatot, vélhetően a perifériák felé.
Így, szerintem, minden féle várható siránkozás ellenére a
nyújtott szolgáltatásokat és hozzájuk tartozó árakat kéne rendezni.
Különös tekintettel a 26 Ft/utaskm mutatóra...
Mert, ma egy BP bérlet a 9800 Ft-os árával csak 377 utaskm.
Amibe, a napi átlag mondjuk 2x10-20 km utazás nagyon nem fér bele.
Miközben, a 26 Ft/utaskm, alig olcsóbb,
mintha egy olcsó, kis autóval utazom egyedül
Két utas esetén pedig, már nyerő az autózás.
Ezen auto/BKV kmköltségek alapján érthető és logikus, hogy
felmerül az autózás DRÁGÍTÁSA, ha nem akarják/tudják a BKV
utaskm költség szintjét csökkenteni... ki tudja miféle okból.
A helyes irány azonban az utaskm költség csökkentése! lenne.
Hisz, a mérethatékonyság miatt, annak illene
messze az autózás kmköltsége alatt maradnia.
Egy jól szervezett és jól árazott BKV esetén...
KJ
2012.01.30. 7:51 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Na, ezt magyarázzátok meg...
>
> http://index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/
>
> A főváros javaslatai közé bekerült - információink szerint az egyik
> kerületi polgármester javaslatára - az úthasználati díj bevezetése is,
> amelyet az anyag eleve úgy tálal, mint a legkevésbé reális
> lehetőséget. A gazdasági tárca azonban a kormány elé kerülő
> véleményezésében épp ezt tartja támogathatónak, a többi lehetőséget
> nem.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list