[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jan 15 19:46:17 CET 2012
arrol is tudnal ha kene ?
nekem pl az volt az egyik oka hogy abbahagytam a szervizbe jarast hogy
a gyari ajanlasokat nem tartottak be a karbantartasnal .
bye
dexter
2012/1/15 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Tudnek rola. Ott vagyok mindig.
>
> Karoly
>
>
>> Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at> írta (2012. január 15. 18:13):
>>
>>> 20 ezrenkent van szerviz, es bar ez a 19. autom eletemben, ennyire keves
>>> szervizkoltsegu talicskam meg sosem volt. Szerencsem van vele. Gondban is
>>> leszek, ha valami oknal fogva ujat kell majd vennem.
>>>
>>> Valtoolaj? Gyartanak meg a vilagon olyan (szemely)autot, amelyikben
>>> valtoolajat kell idoszakonkent cserelni?
>>
>>
>> nem . europaban nem .
>> a gagyi amerikai verdaban az ATF ha jol remlik 300.000km-es
>> cserepeirodussal bir .
>> tudnal rola ha csereltek volna az autodban mondjuk minden 100.000-nel
>> valtoolajat ?
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>>> kb az van amit irsz. muszaly hogy jon majd valami ujfaljta jovedeki ado.
>>>> remelem km aranyos.
>>>>
>>>> azert a xantiadnak a szervizere is koltesz rendesen, olajcsere
>>>> 15ezrenkent, kipuff, katalizator, valtoolaj, kupplung. nem nagy osszeg
>>>> km-re
>>>> vetitve, de azert nem elhanyagolhato.
>>>>
>>>>
>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>> Sent: Sunday, 15 January 2012, 16:38
>>>>
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló...> elektomos auto
>>>>
>>>> Kicsit magamnak valaszolok a reggeli levelemre.
>>>>
>>>> Ma ismet bent voltunk Becsben, s meg egyszer, jobban megneztem azt az
>>>> elektromos toltoallomast ott a parkolohazban.
>>>> Nos, ha foltettem a szemuvegemet, akkor az erintokepernyo sarkaban kb.
>>>> 12pontos betunagysaggal (nem viccelek!) ott allt az adat. Ezek szerint
>>>> 20cent/kWh az ara a tankolasnak.
>>>>
>>>> Gyors fejszamolast vegeztem, s az emlitett Peugeot iOn 135Wh/km-es
>>>> fogyasztasi adatat alapul veve, ugy nez ki a dolog, hogy:
>>>> 135 Wh/km -> 13,5kWh/100km -> 13,5*0,2 = 2,7 Euro/100km
>>>>
>>>> Ezzel szemben a Xantiam most eszik kb. 5,5litert:
>>>> 5,5l/100km * 1.35 Euro = 7,425Euro/100km
>>>>
>>>> Na persze, ez egyreszt csak az uzemanyag koltsege, masreszt a Xantiam
>>>> hatotavolsaga 5,5literes fogyinal kb. 1180km (szemben az iOn 150km-es
>>>> hatotavolsaganal), harmadreszt az iOn 29.600 Euroba kerul(*), negyedszer
>>>> az akkumulatorok koltsege x ezer kilometerenkent, otodszor nem adok neki
>>>> ket evet, es nem 20 cent lesz a tankolas koltsege, hisz ha elterjednek
>>>> az elektromos autok es az allam elesik a legnagyobb adobeveteli
>>>> forrasatol (uzemanyag adoja), akkor secc perc alatt mondjuk 60-70 cent
>>>> (vagy meg tobb?) lesz a "tankolhato" aram ara.
>>>> Epp a multkor irtatok itt, hogy a Nokia, vagy ki a fene, mar dolgozik a
>>>> csipeken, hogy ne lehessen "maszekban" tankolni ezeket az autokat...
>>>>
>>>> Megj(*): ez az ar a legfrissebb adat, most jottunk meg fel oraja az
>>>> utazas kiallitassal egybekotott autokiallitasrol.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>>>> Na de _varosi autojent_ hirdetik...
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>>
>>>>>> 2012/1/15 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Én meg azon filóztam el, hogy jó-e ez a számolás, nem történt-e
>>>>>>>> olyan,
>>>>>>>> hogy a jelen autók motorteljesítményét vette alapul. Ugyanis a
>>>>>>>> villanyautó jóval kisebb teljesítmény-igényű, mert egy autó, ha
>>>>>>>> mondjuk
>>>>>>>> 80-nal halad egyenletesen, akkor csak pár kW-ot fogyaszt, a fékezési
>>>>>>>> energiát meg visszatolhatja az aksiba.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Ez a helytelen megkozelites. :)))
>>>>>>> Nezd csak meg pl. hogy a BMW _varosi celra_ fejlesztett elektronyos
>>>>>>> autoja
>>>>>>> magy loeros? 170 !!!!!! Ezt magyarazza el nekem valaki!!!!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> BMW.
>>>>>>
>>>>>> Ennyi a magyarázat. Ne mondd, hogy nem érted.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list