[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jan 15 19:20:50 CET 2012
Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2012. január 15. 18:13):
> 20 ezrenkent van szerviz, es bar ez a 19. autom eletemben, ennyire keves
> szervizkoltsegu talicskam meg sosem volt. Szerencsem van vele. Gondban is
> leszek, ha valami oknal fogva ujat kell majd vennem.
>
> Valtoolaj? Gyartanak meg a vilagon olyan (szemely)autot, amelyikben
> valtoolajat kell idoszakonkent cserelni?
nem . europaban nem .
a gagyi amerikai verdaban az ATF ha jol remlik 300.000km-es
cserepeirodussal bir .
tudnal rola ha csereltek volna az autodban mondjuk minden 100.000-nel
valtoolajat ?
bye
dexter
>
> Karoly
>
>
>> kb az van amit irsz. muszaly hogy jon majd valami ujfaljta jovedeki ado.
>> remelem km aranyos.
>>
>> azert a xantiadnak a szervizere is koltesz rendesen, olajcsere
>> 15ezrenkent, kipuff, katalizator, valtoolaj, kupplung. nem nagy osszeg km-re
>> vetitve, de azert nem elhanyagolhato.
>>
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Sunday, 15 January 2012, 16:38
>>
>> Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló...> elektomos auto
>>
>> Kicsit magamnak valaszolok a reggeli levelemre.
>>
>> Ma ismet bent voltunk Becsben, s meg egyszer, jobban megneztem azt az
>> elektromos toltoallomast ott a parkolohazban.
>> Nos, ha foltettem a szemuvegemet, akkor az erintokepernyo sarkaban kb.
>> 12pontos betunagysaggal (nem viccelek!) ott allt az adat. Ezek szerint
>> 20cent/kWh az ara a tankolasnak.
>>
>> Gyors fejszamolast vegeztem, s az emlitett Peugeot iOn 135Wh/km-es
>> fogyasztasi adatat alapul veve, ugy nez ki a dolog, hogy:
>> 135 Wh/km -> 13,5kWh/100km -> 13,5*0,2 = 2,7 Euro/100km
>>
>> Ezzel szemben a Xantiam most eszik kb. 5,5litert:
>> 5,5l/100km * 1.35 Euro = 7,425Euro/100km
>>
>> Na persze, ez egyreszt csak az uzemanyag koltsege, masreszt a Xantiam
>> hatotavolsaga 5,5literes fogyinal kb. 1180km (szemben az iOn 150km-es
>> hatotavolsaganal), harmadreszt az iOn 29.600 Euroba kerul(*), negyedszer
>> az akkumulatorok koltsege x ezer kilometerenkent, otodszor nem adok neki
>> ket evet, es nem 20 cent lesz a tankolas koltsege, hisz ha elterjednek
>> az elektromos autok es az allam elesik a legnagyobb adobeveteli
>> forrasatol (uzemanyag adoja), akkor secc perc alatt mondjuk 60-70 cent
>> (vagy meg tobb?) lesz a "tankolhato" aram ara.
>> Epp a multkor irtatok itt, hogy a Nokia, vagy ki a fene, mar dolgozik a
>> csipeken, hogy ne lehessen "maszekban" tankolni ezeket az autokat...
>>
>> Megj(*): ez az ar a legfrissebb adat, most jottunk meg fel oraja az
>> utazas kiallitassal egybekotott autokiallitasrol.
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> Na de _varosi autojent_ hirdetik...
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>>> 2012/1/15 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>
>>>>>> Én meg azon filóztam el, hogy jó-e ez a számolás, nem történt-e olyan,
>>>>>> hogy a jelen autók motorteljesítményét vette alapul. Ugyanis a
>>>>>> villanyautó jóval kisebb teljesítmény-igényű, mert egy autó, ha
>>>>>> mondjuk
>>>>>> 80-nal halad egyenletesen, akkor csak pár kW-ot fogyaszt, a fékezési
>>>>>> energiát meg visszatolhatja az aksiba.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ez a helytelen megkozelites. :)))
>>>>> Nezd csak meg pl. hogy a BMW _varosi celra_ fejlesztett elektronyos
>>>>> autoja
>>>>> magy loeros? 170 !!!!!! Ezt magyarazza el nekem valaki!!!!
>>>>
>>>>
>>>> BMW.
>>>>
>>>> Ennyi a magyarázat. Ne mondd, hogy nem érted.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list