[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Jan 15 18:13:02 CET 2012


20 ezrenkent van szerviz, es bar ez a 19. autom eletemben, ennyire keves 
szervizkoltsegu talicskam meg sosem volt. Szerencsem van vele. Gondban 
is leszek, ha valami oknal fogva ujat kell majd vennem.

Valtoolaj? Gyartanak meg a vilagon olyan (szemely)autot, amelyikben 
valtoolajat kell idoszakonkent cserelni?

Karoly


> kb az van amit irsz. muszaly hogy jon majd valami ujfaljta jovedeki ado. remelem km aranyos.
>
> azert a xantiadnak a szervizere is koltesz rendesen, olajcsere 15ezrenkent, kipuff, katalizator, valtoolaj, kupplung. nem nagy osszeg km-re vetitve, de azert nem elhanyagolhato.
>
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
>   From: Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sunday, 15 January 2012, 16:38
> Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló...>  elektomos auto
>
> Kicsit magamnak valaszolok a reggeli levelemre.
>
> Ma ismet bent voltunk Becsben, s meg egyszer, jobban megneztem azt az
> elektromos toltoallomast ott a parkolohazban.
> Nos, ha foltettem a szemuvegemet, akkor az erintokepernyo sarkaban kb.
> 12pontos betunagysaggal (nem viccelek!) ott allt az adat. Ezek szerint
> 20cent/kWh az ara a tankolasnak.
>
> Gyors fejszamolast vegeztem, s az emlitett Peugeot iOn 135Wh/km-es
> fogyasztasi adatat alapul veve, ugy nez ki a dolog, hogy:
> 135 Wh/km ->  13,5kWh/100km ->  13,5*0,2 = 2,7 Euro/100km
>
> Ezzel szemben a Xantiam most eszik kb. 5,5litert:
> 5,5l/100km * 1.35 Euro = 7,425Euro/100km
>
> Na persze, ez egyreszt csak az uzemanyag koltsege, masreszt a Xantiam
> hatotavolsaga 5,5literes fogyinal kb. 1180km (szemben az iOn 150km-es
> hatotavolsaganal), harmadreszt az iOn 29.600 Euroba kerul(*), negyedszer
> az akkumulatorok koltsege x ezer kilometerenkent, otodszor nem adok neki
> ket evet, es nem 20 cent lesz a tankolas koltsege, hisz ha elterjednek
> az elektromos autok es az allam elesik a legnagyobb adobeveteli
> forrasatol (uzemanyag adoja), akkor secc perc alatt mondjuk 60-70 cent
> (vagy meg tobb?) lesz a "tankolhato" aram ara.
> Epp a multkor irtatok itt, hogy a Nokia, vagy ki a fene, mar dolgozik a
> csipeken, hogy ne lehessen "maszekban" tankolni ezeket az autokat...
>
> Megj(*): ez az ar a legfrissebb adat, most jottunk meg fel oraja az
> utazas kiallitassal egybekotott autokiallitasrol.
>
> Karoly
>
>
>> Na de _varosi autojent_ hirdetik...
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> 2012/1/15 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>> Én meg azon filóztam el, hogy jó-e ez a számolás, nem történt-e olyan,
>>>>> hogy a jelen autók motorteljesítményét vette alapul. Ugyanis a
>>>>> villanyautó jóval kisebb teljesítmény-igényű, mert egy autó, ha mondjuk
>>>>> 80-nal halad egyenletesen, akkor csak pár kW-ot fogyaszt, a fékezési
>>>>> energiát meg visszatolhatja az aksiba.
>>>>
>>>> Ez a helytelen megkozelites. :)))
>>>> Nezd csak meg pl. hogy a BMW _varosi celra_ fejlesztett elektronyos
>>>> autoja
>>>> magy loeros? 170 !!!!!! Ezt magyarazza el nekem valaki!!!!
>>>
>>> BMW.
>>>
>>> Ennyi a magyarázat. Ne mondd, hogy nem érted.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list