[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Jan 15 17:33:45 CET 2012
kb az van amit irsz. muszaly hogy jon majd valami ujfaljta jovedeki ado. remelem km aranyos.
azert a xantiadnak a szervizere is koltesz rendesen, olajcsere 15ezrenkent, kipuff, katalizator, valtoolaj, kupplung. nem nagy osszeg km-re vetitve, de azert nem elhanyagolhato.
vajk
________________________________
From: Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Sunday, 15 January 2012, 16:38
Subject: Re: [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
Kicsit magamnak valaszolok a reggeli levelemre.
Ma ismet bent voltunk Becsben, s meg egyszer, jobban megneztem azt az
elektromos toltoallomast ott a parkolohazban.
Nos, ha foltettem a szemuvegemet, akkor az erintokepernyo sarkaban kb.
12pontos betunagysaggal (nem viccelek!) ott allt az adat. Ezek szerint
20cent/kWh az ara a tankolasnak.
Gyors fejszamolast vegeztem, s az emlitett Peugeot iOn 135Wh/km-es
fogyasztasi adatat alapul veve, ugy nez ki a dolog, hogy:
135 Wh/km -> 13,5kWh/100km -> 13,5*0,2 = 2,7 Euro/100km
Ezzel szemben a Xantiam most eszik kb. 5,5litert:
5,5l/100km * 1.35 Euro = 7,425Euro/100km
Na persze, ez egyreszt csak az uzemanyag koltsege, masreszt a Xantiam
hatotavolsaga 5,5literes fogyinal kb. 1180km (szemben az iOn 150km-es
hatotavolsaganal), harmadreszt az iOn 29.600 Euroba kerul(*), negyedszer
az akkumulatorok koltsege x ezer kilometerenkent, otodszor nem adok neki
ket evet, es nem 20 cent lesz a tankolas koltsege, hisz ha elterjednek
az elektromos autok es az allam elesik a legnagyobb adobeveteli
forrasatol (uzemanyag adoja), akkor secc perc alatt mondjuk 60-70 cent
(vagy meg tobb?) lesz a "tankolhato" aram ara.
Epp a multkor irtatok itt, hogy a Nokia, vagy ki a fene, mar dolgozik a
csipeken, hogy ne lehessen "maszekban" tankolni ezeket az autokat...
Megj(*): ez az ar a legfrissebb adat, most jottunk meg fel oraja az
utazas kiallitassal egybekotott autokiallitasrol.
Karoly
> Na de _varosi autojent_ hirdetik...
>
> Karoly
>
>
>> 2012/1/15 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>> Én meg azon filóztam el, hogy jó-e ez a számolás, nem történt-e olyan,
>>>> hogy a jelen autók motorteljesítményét vette alapul. Ugyanis a
>>>> villanyautó jóval kisebb teljesítmény-igényű, mert egy autó, ha mondjuk
>>>> 80-nal halad egyenletesen, akkor csak pár kW-ot fogyaszt, a fékezési
>>>> energiát meg visszatolhatja az aksiba.
>>>
>>> Ez a helytelen megkozelites. :)))
>>> Nezd csak meg pl. hogy a BMW _varosi celra_ fejlesztett elektronyos
>>> autoja
>>> magy loeros? 170 !!!!!! Ezt magyarazza el nekem valaki!!!!
>>
>> BMW.
>>
>> Ennyi a magyarázat. Ne mondd, hogy nem érted.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>>
>>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list