[elektro-etc] Összefoglaló... > Leves

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Jan 14 01:35:06 CET 2012


Por csak ne ulepedjen. :)

Inkabb co2 dogivel, azt tudja kezelni a termeszet, volt 4.x milliard eve ra...erre epul.

A port amit termekunk azt marhara nem. Sem az allati emberi szervezet, sem a novenyek, semmi.... 

A gond inkabb a tomegnovekedes szvsz. Egyre nehezebbek a kocsik.emiatt is tobbet esznek. +motorfek uzemben is befecskendez + szuro hegyek is persze.

Mondjuk a dizel szemelyautoba valtozo fordulatra eleve egy elmebaj.  Az alacsonyabb adoja kenyszeritette ki h eddig eljusson. (lasd nemet autogyartas...)

Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.01.13., at 23:51, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:

> 2012/1/13 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> Acs Gabor wrote:
>>> 
>>> Gondolj csak a gazdasági válságra, ezt is az ostobaság, önzés okozta,
>>> akik benne volták, tudták hogy nem fenntartható, egy piramisjáték,
>> 
>> 
>> Ismerem a történetet, de miért kéne erre gondolni az olaj kapcsán?
> 
> mert ugyanolyan rovidlato modon megyunk elore egy olaj alapu
> tarsadalommal , egy olaj altal tamogatott vezetes alatt az olajlobbi
> altal meghatarozott iranyba .
> az aki az olajat kitermeli , abban erdekelt hogy ez legyen az egyetlen
> realis valasztas .
> jo peldaja ennek a dizel : a regi dizelek barmi szemettel elmentek . a
> maiak pillanatok alatt tonkremennek a novenyi olajoktol ,
> faradtolajtol - mikozben tobbet fogyasztanak .
> hol kornyezetvedelem ez ? nem pufog ki par mg szemettel tobbet ,
> cserebe literekkel tobbet eszik . logikus ez ? a por leulepszik , a
> fust elszall - az elegetett fosszilia nagysagrenddel nagyobb gond .
> 
>> Különben szerintem még a gondolatmenet is hibás: nem arról van szó, hogy
>> vannak önző emberek, akik megcsinálták a válságot, hanem volt egy rosszul
>> kitalált rendszer (szabályrendszer), és azok, akik eszerint játszottak, ezt
>> okozták akkor is, ha maguk nem is biztos, hogy ezt akarták valaha is.
> 
> attol hogy valaki jo munkasember , azert van felelossege ha a
> jomunkaja a koncentracios taborok epitese vagy gazcsapok nyitogatasa .
> attol hogy a politikusok a teljesitmeny helyett a kobcentit adoztattak
> - ezzel elvittek egy nagyon rossz iranyba az autokat - a biztositok
> tamogattak oket ebben , mert az auto a bunos , nem a sofort kell
> biztositani - pedig van jogositvanya - anelkul nem vezethet - siman
> kothetnenk hozza az egesz eletet kovetve a kartortenettel - tobbet
> szamit mint az hogy ma a jeepbe ulok vagy a polakban ? egyertelmuen .
> ha hulye , figyelmetlen , ugyetlen vagyok , akkor mar akkor kibukik a
> dolog amikor altalanos iskolaba menet robogoval barom vagyok - eselyem
> sem lenne kamionba ulni - illetve lenne , csak nem tudnam kifizetni a
> biztositast .
> na mindegy - a lenyeg az hogy a rosszul megalkotott szabalyokat
> betartato , ellenorzo , fejleszto apparatus ha egyszer megmutatta
> nekik valaki az iranyt , akkor addig mennek abba az iranyba amig nem
> verik be a fejuket .
> 
>> Az olaj ügyben meg technikai, alaptudománybeli, és gazdasági kérdések vannak
>> együtt. Amíg nem rentábilis semelyik alternatíva, nem lehet számítani komoly
>> előrehaladásra. Most kezd rentábilis lenni, de ennek ellenére folytak persze
>> eddig is kutatások szép számmal, gigászi összegekből.
> 
> masok nem gigaszi osszegekbol csodakat tesznek nap mint nap elektromos
> jarmuvek ugyeben - es ez a kis lepesekkel vegrehajtott fejlesztes sem
> lebecsulendo .
> eladnak parszazezer villanyrobit - reciklaljak az akkukat , latjak a
> motorok elettartamat , rajonnek hogy mennyire olcso , hogyan kell
> uzemeltetni .
> mig nalunk siman megoltek a villanyautot , mert nem lehetett
> beilleszteni a hagyomanyos belsoegesu auto programba - nem volt
> karbantartas , szerviz , meghibasodas , alkatreszigeny stb
> a szerviztevekenyseg 99%-a nem a szakszerviz profilja volt . ez a
> rendszer halala .
> 
>> A dolog fontos jellemzője, hogy sosem egyik napról a másikra történnek a
>> nagy változások ilyen témákban. Nem tud az olajtermelés 2 nap alatt
>> megfeleződni, de a tartalékok miatt a felhasználás pláne nem. Szóval lesz
>> kifutás, lesz kellemetlenség is, de megoldás máris van. Egyelőre nem fúziós
>> reaktor, hanem csak napenergia, atomreaktor, vízerőmű, és ezek
>> felhasználásával vízből meg CO2-ből szénhidrogén előállítás. Ahogy üzletileg
>> megéri, ezerrel beindul.
> 
> ha beindithato .
> ez az olaj dolog ... nem minositenem . de ha holnap megbillen a
> klimank es kitor a jegkorszak , akkor bajban leszunk - marpedig a
> metanhidrat felszabadulas brutalis lepest eredmenyezhet a rossz
> iranyba es latszolag elindult - es most tel van . ha az beindul ,
> akkor erdekes dolgokat latunk majd a bioszferaban .
> bye
> dexter
> 



More information about the Elektro-etc mailing list