[elektro-etc] termodinamikai kérdés
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Jan 12 12:43:53 CET 2012
2012/1/12 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> Palasik Sandor wrote:
>
> Szerintem nem. Ahogy Vajk írta, térfogatarányokon múlik a dolog, ezek
>> nem változnak attól, hogy feltöltessz.
>>
>
> Nem lehet, hogy ott van az eb elhantolva, hogy ha nincs feltöltés, akkor
> simán a dugó nem tudja légköri nyomásra szívni a hengert, csak az alá?
>
Én is valami ilyesmire tippelek, hogy több levegő van, tökéletesebb és
gyorsabb lesz az égés.
>
> Meg ott is lehet valami lényeges dolog, hogy nem mindegy, milyen nyomás
> van a dugó túloldalán. Ott ugye légköri a nyomás, ami mindig ott van. Ha
> jól feltöltik, lehet, hogy az olyan, mintha a légköri nyomást csökkentenék
> le.
>
Mármint a dugattyú alatt az olajtérben? Az szerintem nem számít ebből a
szempontból. Vagy a kipufogóoldalra gondolsz? Elvileg az sem számít a
képlet szerint. Persze a valóságos motor nem ez az egyszerű képlet szerint
dolgozik...
>
> Valami oka csak van, hogy a tapasztalat szerint kevesebbet fogyaszt,
> jóllehet gyorsabban megy, tehát nagyobb a km-enkénti légellenállási
> veszteség.
Vannak fura jelenségek. Nekem múltkor autópályán 120-130 mellett kicsivel
alacsonyabb gázfogyasztás jött ki, mint az egyébként szokásos 80-90
mellett. Én azzal magyarázom, hogy a motor közelebb volt az optimális
üzemállapothoz, és emiatt meredekebben emelkedett a hatásfoka, mint a
teljesítményigény (80-nál kb. 2200 a fordulat, 120-nál kb. 3300, és a gyári
adat a nyomatékcsúcsra valahol az utóbbinál van megadva), meg persze alig
volt gyorsítás-lassítás, gyakorlatilag egyszer lenyomtam a pedált és ott
állt 60 kilóméteren át. Meg ez egy régi motor, nincs kopogásszenzor, hogy
megkeresné a maximális előgyújtást, csak táblázatból tud az előgyújtással
variálni, egyszerű keverős gázszett, a keverék minősége is valamelyest
terhelésfüggő, stb. Az biztos, hogy ugyanott tankoltam, telitankos mérés,
stb. guminyomás is jó, időjárás is ugyanolyan volt, szóval másra nem tudom
fogni.
More information about the Elektro-etc
mailing list