[elektro-etc] termodinamikai kérdés

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Jan 12 12:44:27 CET 2012


azon filózom hogy nem is lenne ezt bonyolult normálisan letesztelni.
Itt jön be az elektro :)
mágnesszelepet bekötök a turbó-bypass ágába, meg kap az adagoló egy
gázkar pozíció érzékelőt (ezt úgyis akartam).
Egyenes úton olyan tempó mellett amikor a teljesítmény eléréséhez nem
kell még a turbó által betolt levegő de már van töltőnyomás (mondjuk
110-120km/h) nyitom a bypasst ezzel eltüntetem a töltőnyomást.
Ha ettől fix pedálpozíció mellett csökken a sebesség akkor számít a töltés.

G.

2012/1/12 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Palasik Sandor wrote:
>
>> Szerintem nem. Ahogy Vajk írta, térfogatarányokon múlik a dolog, ezek
>> nem változnak attól, hogy feltöltessz.
>
>
> Nem lehet, hogy ott van az eb elhantolva, hogy ha nincs feltöltés, akkor
> simán a dugó nem tudja légköri nyomásra szívni a hengert, csak az alá?
>
> Meg ott is lehet valami lényeges dolog, hogy nem mindegy, milyen nyomás van
> a dugó túloldalán. Ott ugye légköri a nyomás, ami mindig ott van. Ha jól
> feltöltik, lehet, hogy az olyan, mintha a légköri nyomást csökkentenék le.
>
> Valami oka csak van, hogy a tapasztalat szerint kevesebbet fogyaszt,
> jóllehet gyorsabban megy, tehát nagyobb a km-enkénti légellenállási
> veszteség.
>
> hjozsi



More information about the Elektro-etc mailing list