[elektro-etc] UPC reloaded
Ökrös Miklós
mokros at freemail.hu
Sat Dec 29 13:15:55 CET 2012
Szia gyapo!
Valamit keversz.
A levélben, amire válaszoltál Vajk a számla nemfizetés miatti
kikapcsolás/visszakapcsolás extra költség, ügyfél szivatás helyett ajánlott
egy magától értetődő, ügyfélbarátabb megoldást, miszerint felszólító levél
és kikapcsolás előtt a saját rendszerében (telefonos cég telefonon,
netszolgáltató mailben) értesítse az ügyfelet a lejárt tartozásáról. Ha
valaki figyelmetlenségből nem fizetett, akkor ez egy sokkal barátságosabb
megoldás, mint kb. a papír levél érkezésével egyidőben kikapcsolni a
szolgáltatást (trének régen szokása volt). Természetesen ezt is ki lehet
számlázni valami értelmes összeggel, mivel a szolgáltatónak pénzébe került,
de mégis más a hangulata. Egy igazán ügyfélbarát szolgáltató szerintem ennek
költségét igyekezne lenyelni, e-mail esetében a rendszer fejlesztése után
kb. nulla az üzemköltség és még telefon szolgáltató esetén is intézhetné a
hívást egy robotnő.
Voda régen csinálta, hogy ha netán nem volt idejében kifizetve a számla,
akkor küldött egy SMS-t. Ha még akkor villámgyorsan utaltál, nem volt semmi
egyéb következménye. Kultúráltan működött, de úgy tűnik, hogy egy kicsit
"túlpörgött" az agyuk és egy éve már a számla lejárat napján is kiküldik a
felszólító SMS-t, még akkor is, ha már reggel ott volt a számlájukon a pénz,
mondván, hogy "még nem könyvelődött le a rendszerükben". Szóval ezt is
sikerült elb...iuk.
A szerződésmódosítás az más téma.
Üdv:
Miklós
13:10
----- Original Message -----
From: "gyapo"
To: "Vajk Fekete"
Sent: Saturday, December 29, 2012 12:09 PM
Subject: Re: [elektro-etc] UPC reloaded
> a kikapcsolas extra koltsege helyett extra koltsegen pl fel lehet hivni az
> ugyfelet telefonon. nem lehet tul draga, mert marketingbol is szoktak
> hivogatni.
Lehet, de az se fog menni könnyen. Ha van mondjuk egy Invitelnek 100
ezer ügyfele, abból 10 ezer nem küldi vissza az aláírt szerződést,
ezeket végighívni, majd az elérhetetleneket újra és újra, saccra lehet
20 ezer hívás 2 perc darabja, az 667 óra, egy dolgozó 3-4 havi
munkaideje, mondjuk 1 millió Ft.
Mennyivel olcsóbb áttolni az intézkedési kötelezettséget a
fogyasztóra. Meg a többség úgyis elfogadja a feltételeket, és akkor
semmit nem kell csinálni, szóval a többségnek ez a forma meg is felel.
Üdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list