[elektro-etc] Ehhez mit lehet hozzátenni?
Milleschich. János
milejani at invitel.hu
Fri Dec 14 10:56:45 CET 2012
Szia Andy!
----- Original Message -----
From: "Xorn" <toth.endre at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Friday, December 14, 2012 7:56 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Ehhez mit lehet hozzátenni?
>> ----- Original Message ----- From: "Xorn" <toth.endre at gmail.com>
>>
>>> En nem receptet kerek, mert ha azt kitenne, nem elne meg belole utana.
>>
>> Azt gondolom, hogy nem fogunk tudni megegyezni ez ügyben.
>> Nem a megélhetésről van szó, hanem arról, hogy nem mond Neked semmit
>> addig,
>> amíg nem látja át a helyzetedet.
> Így viszont teljesen komolytalan az ajánlata, egy az Interneten
> terjengő kismillióm hasonlkó közül, amiknek a többsége mögött az
> általad is említett pár órás gyorstalpalót végzett "szakemberek"
> állnak.
Ebben lehet igazságod, de megtette azt, amit megtehetett, felhívta a
figyelmedet valamire, amire Te eddig nem gondoltál.
Rajtad áll, hogy elmégy-e hozzá, vagy máshoz, vagy nem teszel semmit.
Vannak pl. olyanok is, akik telefonon hívnak, de ez pl. nálunk szigorúan
tilos.
( nem csak azért, mert a legtöbbször vérmérséklettől vagy IQ-tól függően
elküldenének a francba, hanem mert ezt nem lehet így csinálni, a korábbi
levelekben leírtak miatt )
Csak úgy megyünk valahova, ha egy korábbi partner ajánl valakinek.
Ez így tiszta ügy, megismernek, és tudják, hogy hova kell menni, ha valami
gond van.
Meg azért gondolj bele, ez nagyon bizalmi kérdés, hogy turkálnak a pénzes
dolgaidban.
Nyilván nem engeded meg akárkinek.
>> Inkább úgy mondanám, hogy komoly tanácsadó nem ad Neked semilyen tippet
>> látatlanban.
>> Ezzel pont magát égetné, mert ha bármit elszúrsz ( magadtól próbálkozva )
>> biztosan rá fogod fogni.
>> ( bocs, de én konkrét eseteket tudnék mesélni. )
>> Azt is mondhatnám, ha találsz olyat, aki tippet ad bármire is, mielőtt
>> beszélgettetek volna, akkor azt rövid úton hagyd is ott.
> Tippet nem kell adnia, továbbra sem receptet kérek. De ha mondjuk az
> aktuális szóban forgó odaírja annak a pár biztosítónak vagy cégnek a
> nevét, akikkel szóba jöhet egy kiegészítő biztosítás szerződéskötése,
> már sokkal komolyabb az ajánlata.
Ezt másképpen gondolom.
Hiszen pontosan erről van szó, hogy személyre kell szabni a dolgot ( vagy
családra )
Sokszor nem kiegészítő biztosítást kell kötni, belevenni valamit a már
meglévőbe stb.. hanem pl. a meglévőt lemondani, és esetleg teljesen máshol
kell megkötni, egy újat, mert azzal jársz jobban. A másholt úgy értem, hogy
más biztosítótársaságnál.
Ha odamész egy társasághoz ( most nem a "kishaszonkereskedő Kft"-re
gondolok, hanem a biztosítókra ) akkor az ottani ügyintéző meghallgat, és
elmondja az aktuális ajánlatát, ha ért hozzá, akor az ajánlatában
megpróbálja a Neked legjobbat megkeresni, a cég sok más lehetősége közül.
De nem látja a többi dolgodat, amihez képest kellene kihozni a max.-ot.
Tehát nem nemtörődésből, vagy hozzánemértésből fakadóan, hanem azért, mert
nem ismeri a többi dolgodat.
Vagy ha elviszed a már meglévőket, azt is átnézi, de nyilván nem mondhatja
azt, "Kedves Andy, mi tudunk egy ilyet csinálni Önnek, de a konkurr. cégnél
ennél jobb feltételeket kap."
Hidd el, nem egyszerű kérdés ez!
> Más kérdés, hogy az r=1
> felhasználónak ez már elég ahhoz, hogy odamenjen azokhoz, és azt
> hoggye, hogy nagyon okos, mert kikerülte a tanácsadót és annak a
> tiszteletdíját. Ezt is megértem.
:-)
Csak, hogy ez nem így van.
Megint mondom, nem tudod kikerülni a tiszteletdíját, mert ha tanácsadó rakja
rendbe az ügyeidet, az pontosan annyiba kerül, mint ha Te mentél volna be a
társasághoz. Ezek ugyanis kötött díjas termékek.
Bedurrantják a megfelelő paramétereket egy kalkulátorszoftverbe, és kijön a
fizetendő díj.
Ha Te mégy be akkor is annyi, ha mi tesszük ezt, vagy Tóth Andrásék, akkor
is, hiszen mindenki ugyan azzal a szoftverrel számol.
Mi hát akkor mégis a különbség?
A tanácsadónak lehetősége van több társaság közül megkeresni az adott célnak
legjobban megfelelő terméket.
Nincs kötve egy biztosítótársasághoz.
Mindent egyben lát, ezért jobbat tud ajánlani.
Ha a biztosítótársaságnál kötöd pl. a balaesetbiztosításodat januárban
mondjuk Gizikénél, a lakásbiztidet mondjuk áprilisban Arankánál, a
köteleződet meg Margitkánál, nincs garancia arra, hogy ha gondod van, ők még
ott lesznek, velük tudsz beszélni.
De ha ott is dolgoznak, akkor időpontot kérsz, szabit veszel ki stb....
Ha tanácsadóval csinálod mindezt, akkor mindig vele fogsz találkozni, ha baj
van, felhívod, és azzal kezdi, hogy OK, ne csinálj semmit máris intézkedem.
Ő fog elmenni a biztosítóhoz, tölti ki a szükséges papírokat, intézkedik
helyetted.
Lehet, hogy közben eltelt 5 év, a jutalék már rég el lett költve, de nekünk
akkor is meg kell tennünk ezeket az előbb említett dolgokat.
Pl. félévente felhív, hogy minden OK-e, kell-e valamibn segíteni, ha a
termék olyan, akkor szól, hogy jobb lenne áttenni valmi másba a megtakit
stb.... Szóval nálunk, és gondolom több más helyen is, koreográfiája van
ennek.
Szóval nagyon szoros kapcsolat szokott általában kialakulni, de ez érthető
is, mert Neked a pénzed a fontos, nekünk ezen kívül a még a becsületünk is.
> > Azzal pedig meg kell, hogy barátkozzál, hogy vagy szánsz időt egy ilyen
> > megbeszélésre, vagy intézed legjobb tudásod szerint.
> Én szánok - de nem ilyen hirdetés alapján, hanem személyes ajánlás
> útán, olyannál, akiben biztos lehetek, hogy tényleg tudja, miről
> beszél.
Igen, de fentebb írtam, hogy a jobb cégek csak ajánlás útján dolgoznak.
Bár én most a konkurrenciát fényezem ezzel, de Tóth András is tudja, hogy
mit beszél. :-)
>>> De par konkretumot igen - nekem nem eleg az, es.szerintem meg sokaknak
>>> nem,
>> hogy "gyere el hozzank, mi megmondjuk neked a tuttit szemelyre szabva".
>>> Mert _barmifele_ konkretum nelkul a 6 oldal semmitmondo duma az pont est
>>> uzeni.
>>
>> Pedig pontosan erről van szó, hidd el.
>> A lényeget is leírtad,
>> "személyre szabva".
>> Ez az egyik legfontosabb szabály.
>> Mert másképpen nem lesz jó.
> Lásd mint fent. Hány ilyen van, és hányan vannak mögötte olyanok, akik
> ezt valóban meg is tudják tenni? Ha azt mondom, 10:1 az arány,
> szerintem még simán túlzottan jóindulatú is voltam.
Azért szerintem nem olyan rossz.
Neveket nyilván nem mondok, de pont az idióta "állandóan növekedni kell"
stílusú cégek vesznek fel mindenkit, aztán van, hogy csak egy, azaz egy
termékre idomítják be, aztán azt adja fűnek - fának.
És ezért mondtam az előző levelek valamelyikében, hogy tanítani kellene
iskolában is a pénzügy alapjait.
Rémes, hogy miket látunk, és akkor kamillázik az ügyfél nagy szemekkel,
amikor megmutatjuk, hogy basszus a pénzedből csak ennyi a biztosítási rész,
a többi megtaki stb... pedig azt hitte, hogy milliomos lesz, ha valami
baja esik.
Aztán arról nem is beszélnék, hogy a legtöbb ember azt sem tudja, hogy mi a
különbség a hagyományos és a kockázati bizti között, nem érti miért nem kap
vissza pénzt, ha nem történik baj, a másik meg miért kapott vissza stb....
Szóval ezért is kellene oktatni iskolában.
>> Engedj meg még egy példát a szakmából.
>> Ha valaki kezdő műszerészként, vagy mérnökként azt írja le itt a listán,
>> hogy nem húz meg egy relé, akkor könnyen rámondhatnánk, hogy ki kell
>> cserélni a FET-et, tranzisztort stb...
>> Vagy a relét.
>> De ha azt mondja, hogy mind ez egy defibrillátorban nem húz meg, akkor
>> hallgatok mélyen és kéken, mint a tenger.
>> Mert tudom, hogy mi lehet egy rossz tipp következménye.
> :-)
> De igaz. Viszont ott azért picit sánta, hogy egy ilyen eszközt aligha
> egy kezdő mérnök fog készíteni, de akár csak szerelni.
Persze, mint minden példa, ez is sánta, de nem szó szerint értettem. :-)
Bár ha azt nézzük, hogy bemegy mondjuk a kezdő szakember a dögös dokinőhoz,
hogy ugyan tapogassa már meg, mert úgy érzi, mint ha 3 golyója lenne. Dokinő
megtapogatja, morzsikálja, és mondja, nincs baj, minden rendben van, én csak
kettőt érzek.
Barátunk kifelé menet éppen azon gondolkodik, a trükk bejött, néhány hónap
után újra visszajön majd egy kis masszázsra. :)
Közben a jelzett némbernek eszébe jut, hogy tegnap nem tudták kiütni Lajos
bácsit a defivel, mert nem kattant benne valami úgy mint máskor szokott.
Mivel látja emberünk kórlapján, hogy műszerész, vagy inzsellér, ezért
megkéri, hogy nézze meg a defit, mi hibádzik benne, mert biztosan meg tudja
csinálni, hiszen nadrágos ember, inzsellér. :-)
Na itt jutottunk vissza a "relé kérdés feltevése a listára" című szakaszhoz.
Remélem így már hihetőbb, életszerűbb a dolog!
Ha ez sem elég jó, akkor nem mondok több példát. :-)
Erről jut eszembe mennem kellene a dokinőhöz, mert mintha 3 ...... :-)
Üdv!
János.
Ui: bocsánat a hosszú levélért!
> Best regards,
> Andy
__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 7755 (20121202)
__________
Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.
http://www.eset.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list