[elektro-etc] RFID

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Aug 23 12:16:43 CEST 2012


Vilagos, es bocs, ha beleszoltam.
Mindossze segiteni (otletet adni) szerettem volna, mert volt ilyen 
iranyu tapasztalatom olyan oriascegnel (Siemens Austria), ahol
a szagszervezet mar 1996 korul lezongorazta ezt a temat.

Karoly

-------- Original Message --------

> 2012.08.23. 10:58 keltezéssel, vajk fekete írta:
>> mennek kifele harman. zsebukben a transzponder. tudjak hogy fontos
>> hogy kicsekkoljanak. atmennek az ajton, es mi tortenik? csippan valami
>> harmat? egyszerre? egymas utan? mekkora szunettel? szamoljak a
>> csippanasokat? ha csak kettot hallanak, mit tesznek?
>>
>> nem muszaki problemara muszaki megoldast adni komoly esellyel vezet
>> kudarchoz.
>
> A kártya 10cm-ről használata és sorokban történő áthaladás helyett
> 1m-ről azonosítás és szabadon áthaladás biztosítása.
>
> Ez konkrétan műszaki probléma, amire műszaki megoldás létezik.
> Egy üzem működése, és az életben sokminden más a kölcsönös bizalmon
> alapul, erre nem létezik műszaki megoldás.
>
> Ha a technikai háttér korrekt és működik, működjön együtt vele.
> Ha valami úgy tűnik, hogy nem működik, akkor szólni kell. Pénztártól
> való távozás után... Nekem sem kötelességem elhinni egy hónappal később,
> hogy valaki valós adatokat tüntetett fel a munkalapján.
>
> Nagyon rugalmas vagyok, egy darabig. De alapvetően senki nem szórakozni
> jár ide, hanem dolgozni, ami nem kizárólag a hó eleji fizetés felvételét
> és a téli fűtés használatát jelenti, hanem a feladatok előírás szerinti
> felelősségteljes elvégzését _ÉS_ a hozzá tartozó adminisztráció
> elvégzését. Ebbe a körbe tartozik a megérkezés és a kilépés is.
>
> A legtöbb problémát általában épp a "felelősségteljes",
> "adminisztráció", és úgy általában a "leszarom" ellentéteként
> értelmezhető dolgok jelentik. Ezek nem fognak soha megszűnni, de műszaki
> megoldásokkal javítani, kikényszeríteni lehet a helyes utat.
>
> Ha a rendszer lekezeli hogy többen menjenek ki rövid időközzel, az azért
> van, hogy a rendszer korrekt és konzisztens legyen. Attól még ha valaki
> a raklapon kitol 10 embert a kapun és ők nem tudják ellenőrizni hogy
> mindenkit leolvasott-e, az továbbra sem az én problémám.
> Ez nem játszótér.
>
> Ha nem tudják követni, értelmezni a visszajelzést, netán nem figyelnek
> oda mert épp a pletyka fontosabb, akkor ugyanígy a kártya használata is
> időnként el fog felejtődni... Ez nem az én problémám.
> A saját jól felfogott érdeke, úgyanúgy, hogy a TAG-et ne hagyja otthon,
> mert nem csak a kilépést, hanem a munkáját is csak azzal tudja
> dokumentálni, stb.
>
> ------
>
> Egyébként írtam már az első levélben, hogy több transzpondert esetleg
> egyidejűleg fel kell tudni dolgozni, eléggé nyilvánvaló hogy
> visszajelzés is szükséges, akkor nyilván arra is vonatkozik.
> Én kijelzővel tervezem megoldani ahol ki lesz írva a legutóbb kiment n
> személy neve, kilépés ideje. Kívül nyilván...
> Az idő rendkívül fontos, tisztában legyenek vele, hogy látszik a
> rendszerben hogy 13:50-kor ment ki, amikor 14-ig tart a munkaidő...
>
> ------
>
> Egyébként a problémát messze nem az okozza, hogy leolvas-e 5 embert vagy
> ilyesmi. A probléma inkább, hogy mit kezdesz azzal, hogy valaki kiment
> 15 percre a boltba, ami egyébként engedélyezett. Ilyen okból valószínű
> hogy nem lesz automatikus munkaidő nyilvántartás, vagy esetleg nem
> mindenkinek, de egy célcsoportnak kell egy automata ajtó, amit csak
> kívülről közelítve jogosultság esetén kell működtetni, ezért
> gyakorlatilag ugyanezt a rendszert kell kivitelezni. Hogy a mögöttes
> rendszer hogy működik, az a mindenkori igények kérdése. Pontosan ezért
> hangsúlyoztam ki már az elején, hogy a technikai megoldás érdekelne,
> csak ti átmentetek nyomkövetésre meg munkaidő nyilvántartásra.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list