[elektro-etc] Eszterga

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Aug 8 00:25:34 CEST 2012


"Németh István" wrote:
> Egy valamire való szaki, aki ilyenekkel foglalkozik, legalább olyan
> pontosan meg tudja csinálni, mint amilyen pontosan vissza tudod a
> leszerelt kereket rakni a helyére.

Bocs, itt nem a kerékről van szó, hanem a féktárcsáról. A féktárcsán a gyárban 
valszeg egy fogással van megmunkálva a csapágyfészek és a fékfelület. A többi 
nem számít. Ha kiveszik akármilyen gépből, aztán újra visszateszik akár 
ugyanoda, akkor már nem lehet együttfutás.

Ezért jó az a módi, amikor a helyén van megmunkálva, mert ott a csapágyon forog.

A jó szakinak olyan gépe van, ami a helyén munkálja meg. Ha kiveszik, akkor se 
lesz tökszar, de bizony tutira valamennyit ütni fog. Legalább pofozgatja a 
fékpofákat visszafelé. Lehet, hogy így kevesebbet fog a gép fogyasztani. :-)

> A korszerű betétek egyébként aránylag egyenletesen koptatják, döntő

Persze, szóval nem okoznak mást, csak csíkozódást. Mert sosem homogén a fékpofa 
anyaga.
Ennek nincs fékhatás-csökkentő hatása, de emiatt tud sikítani a fék.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list