[elektro-etc] Eszterga
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Aug 8 00:25:34 CEST 2012
"Németh István" wrote:
> Egy valamire való szaki, aki ilyenekkel foglalkozik, legalább olyan
> pontosan meg tudja csinálni, mint amilyen pontosan vissza tudod a
> leszerelt kereket rakni a helyére.
Bocs, itt nem a kerékről van szó, hanem a féktárcsáról. A féktárcsán a gyárban
valszeg egy fogással van megmunkálva a csapágyfészek és a fékfelület. A többi
nem számít. Ha kiveszik akármilyen gépből, aztán újra visszateszik akár
ugyanoda, akkor már nem lehet együttfutás.
Ezért jó az a módi, amikor a helyén van megmunkálva, mert ott a csapágyon forog.
A jó szakinak olyan gépe van, ami a helyén munkálja meg. Ha kiveszik, akkor se
lesz tökszar, de bizony tutira valamennyit ütni fog. Legalább pofozgatja a
fékpofákat visszafelé. Lehet, hogy így kevesebbet fog a gép fogyasztani. :-)
> A korszerű betétek egyébként aránylag egyenletesen koptatják, döntő
Persze, szóval nem okoznak mást, csak csíkozódást. Mert sosem homogén a fékpofa
anyaga.
Ennek nincs fékhatás-csökkentő hatása, de emiatt tud sikítani a fék.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list