[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Apr 20 07:01:29 CEST 2012


hobilobi at gmail.com wrote:
> 2012.04.19. 16:30 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>  máig nem igazán tudom, mi a probléma ezekkel a rugókkal. Ha úgy
>> méreteznék, hogy a teljes összenyomást kibírják deformáció nélkül,
>> nem lenne semmi gond. Nem tudom, miért nem így méretezik.

> Azért mert  az alkalmazás követelményei ezt nem mindig teszik
> lehetővé. A szükséges működési út és a maximális hely viszonya, a
> lehetséges átmérő (a rúgóé, nem az anyagé),  valamint a kívánt
> rúgóerő, és a meredekség kiadhat olyan nagy menetemelkedést,  aminél
> a teljes összenyomáshoz akkora feszültség adódna, amit semmi sem

Én kicsit máshogy látom. Olyasmi lehet mögötte, hogy minek görcsölni olyanért, 
ami nemigen fordul elő. Ha előfordul, be lehet adni a t. autótulajdonosnak, hogy 
hát ezt elcseszte, és fizesse ki a javítási költséget.

Gondolj azokra az amerikai autókra, amik üldözéskor az utcákon jókat repkednek, 
és odaverik az orrukat, amikor leérnek. Szerintem régen tudtak (akartak) olyan 
rugókat rakni az autókba, amik kibírták az ilyesmit. Én is tudnék ilyet 
méretezni. :-) Lehet, hogy több helyet foglalna, lehet, hogy nehezebb lenne, de 
nem lehetetlen.

> A helyzet hasonló mint pl. egy fűtőtestnél. Miért nem lehet mindíg
> megoldani pl. 1kW-t  10ccm-ben?

Nemhogy meg lehet oldani, de meg is oldják. Pl az 1kW-os izzó wolframszála jóval 
kisebb 10 cm3-nél, esetleg még a kettős rugóalakot egybe véve is, sőt, talán az 
üvegcsővel együtt is. :-) (A hő ilyenkor csak lesugárzódni tud ugye.) Persze ez 
csak példa volt, a rugós kérdés egyszerűbb.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list