[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 19 13:07:13 CEST 2012


2012/4/19 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>>
>> Hat , lehet hogy a kuplungot a vedelemre meretezik - en inkabb azt
>> latom hogy arra hogy kicsit olajosan , felpolirozodva , ketszazezer
>> km es egymillio lenyomas utan megfaradt rugokkal is biztonsagosan
>> zarjon .
>> Ez mar regen rossz biztositek szempontjabol
>
>
> Lenézed az acélt. Ez nem cin!

nem nezem le .
a jeep-ek rugoi egy ev alatt megereszkednek ugy 10%-ot .
a motorom rugoi 40.000km alatt faradtak el erezhetoen - pedig nem
off-road korulmenyek kozott hasznaltam (mindig) .
a nagyobb futasteljesitmenyu motoroknal a hengerfejben levo
szeleprugokat szokas cserelni - a motorokon a kuplung lamellakkal
mindig egyutt kell cserelni a nem tulemelegedo kuplungrugok is
cseresek - mindig .

> Gondolj a szeleprugókra. Nemigen csökken a rugóerő attól, hogy 200milliót
> rugózik kb 1000 üzemóra alatt. Csak arra kell a tervezőnek ügyelnie, hogy a
> fáradási feszkó alá méretezzen. Az acél nem hidegfolyik!

csak farad , gyengul .
nalunk ahol egy auto megy huszezer km-t evente , nem vevodik eszre ,
mert szetrohad , tudatlan bunkok kezebe kerul , akik lattak mar autot
es ettol ertenek is hozza - de ott ahol regi autokat is restauralnak
vagy nagyteljestimenyu autokat hasznalnak , van a szeleprugok
cserejenek , erositesenek tortenelme .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list