[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Apr 18 19:37:01 CEST 2012


a pokon a feltengelyek kulso ricnis hardy-ja torik el , tovabba az
egyes kettes fokozatot kezdi el kidobalni .
sajnos (szerencsere) nekem meg nem volt ilyen csak egyszer , de nem
tudom hogy mikor es ki rontotta el - az a gyanum hogy a rossz valtokar
beallitas is hozzajarulhat - ha nem tud bemenni teljesen a fokozatba

bye
dexter


Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. április 18. 18:27):
>
>
> 2012.04.18. 18:18 keltezéssel, potyo írta:
>
>> Dehát olyankor - kinyomott kuplung esetén - nem jön nyomaték a motortól,
>> akkor mitől lenne nagyobb a terhelés a szinkrongyűrűn?
>
>
> Jó kérdés, tényleg nem üzemszerű... de azért,
> amikor pl. dobom vissza 6.-ból 3.-ba, mert éppen sietknék
> és adom a gázt már váltás közben is, akkor gondolom megjelenik
> a nyomaték ott is, szerintem, még bőven szinkron közben.
>
> Najó, belegondolva, biztos bőven a max. alatti értékkel de, a
> tunning után, alighanem a tervezettnél erősebb terhelést okozva.
>
>
> KJ
>
>
>
>> 2012. április 18. 18:12 Kovács József írta,<kj at faldeko.hu>:
>>
>>>
>>>
>>> 2012.04.18. 18:06 keltezéssel, potyo írta:
>>>
>>>  A szinkrongyűrű az nem csak fokozatváltásoknál számít?
>>>>
>>>>
>>>
>>> De, csak váltás közben játszik, de ugye
>>> a nagyobb nyomatékot kapja a pofájába közben...
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>  2012. április 18. 18:04 Kovács József írta,<kj at faldeko.hu>:
>>>>
>>>>
>>>>  A nyomaték a váltóban kb. 5 helyen tud kárt okozni.
>>>>>
>>>>>
>>>>> - gyorsan kopik/törik a szinkron gyűrű
>>>>> - letörik a fogaskerék foga
>>>>> - megcsúszik a fogaskerék a tengelyen
>>>>> - elcsavarodik a tengely
>>>>> - törik-szakad a csapágy/öntvényház
>>>>>
>>>>> Azt gondolom, hogy normál utcai autónál
>>>>> a tunninggal, úgy dupla nyomatékig
>>>>> ezekből az első talán esélyes.
>>>>> A többi nem igazán, szerintem
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.04.18. 16:11 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>>  igen , de a boyracer tuninggyerekek azon szoktak megmerni a tuning
>>>>>
>>>>>> hatasfokat hogy szijjeutotte a valtot havonta - no ezt en hulyesegnek
>>>>>> tartom - ha valaki azt teljesitmeny tuningnak tartja hogy csokkenti a
>>>>>> lendkerek tomeget , akkor az valamit nagyon nem ert .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Kovács József<kj at faldeko.hu>    írta (2012. április 18. 13:57):
>>>>>>
>>>>>>  Egy váltóban, azért vannak biztonsági szorzók bőven a méretezéskor.
>>>>>>>
>>>>>>> 50%-al biztosan túlterhelhető, tartósan ... de még tán 100%-al is.
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>
>>>>>>>  kicsit tanacstalan vagyok .
>>>>>>>
>>>>>>>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>>>>>>>> is hasonlo .
>>>>>>>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>>>>>>>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>>>>>>>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja
>>>>>>>> -
>>>>>>>> vagy sem .
>>>>>>>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es
>>>>>>>> abbol
>>>>>>>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen
>>>>>>>> nyomatek
>>>>>>>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt
>>>>>>>> formaban
>>>>>>>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor
>>>>>>>> is
>>>>>>>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka
>>>>>>>> azonos
>>>>>>>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>>>>>>>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek -
>>>>>>>> szoval
>>>>>>>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>>>>>>>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list