[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron
Kovács József
kj at faldeko.hu
Wed Apr 18 18:27:48 CEST 2012
2012.04.18. 18:18 keltezéssel, potyo írta:
> Dehát olyankor - kinyomott kuplung esetén - nem jön nyomaték a motortól,
> akkor mitől lenne nagyobb a terhelés a szinkrongyűrűn?
Jó kérdés, tényleg nem üzemszerű... de azért,
amikor pl. dobom vissza 6.-ból 3.-ba, mert éppen sietknék
és adom a gázt már váltás közben is, akkor gondolom megjelenik
a nyomaték ott is, szerintem, még bőven szinkron közben.
Najó, belegondolva, biztos bőven a max. alatti értékkel de, a
tunning után, alighanem a tervezettnél erősebb terhelést okozva.
KJ
> 2012. április 18. 18:12 Kovács József írta,<kj at faldeko.hu>:
>
>>
>>
>> 2012.04.18. 18:06 keltezéssel, potyo írta:
>>
>> A szinkrongyűrű az nem csak fokozatváltásoknál számít?
>>>
>>
>> De, csak váltás közben játszik, de ugye
>> a nagyobb nyomatékot kapja a pofájába közben...
>>
>> KJ
>>
>>
>> 2012. április 18. 18:04 Kovács József írta,<kj at faldeko.hu>:
>>>
>>> A nyomaték a váltóban kb. 5 helyen tud kárt okozni.
>>>>
>>>> - gyorsan kopik/törik a szinkron gyűrű
>>>> - letörik a fogaskerék foga
>>>> - megcsúszik a fogaskerék a tengelyen
>>>> - elcsavarodik a tengely
>>>> - törik-szakad a csapágy/öntvényház
>>>>
>>>> Azt gondolom, hogy normál utcai autónál
>>>> a tunninggal, úgy dupla nyomatékig
>>>> ezekből az első talán esélyes.
>>>> A többi nem igazán, szerintem
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2012.04.18. 16:11 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>> igen , de a boyracer tuninggyerekek azon szoktak megmerni a tuning
>>>>
>>>>> hatasfokat hogy szijjeutotte a valtot havonta - no ezt en hulyesegnek
>>>>> tartom - ha valaki azt teljesitmeny tuningnak tartja hogy csokkenti a
>>>>> lendkerek tomeget , akkor az valamit nagyon nem ert .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2012. április 18. 13:57):
>>>>>
>>>>> Egy váltóban, azért vannak biztonsági szorzók bőven a méretezéskor.
>>>>>> 50%-al biztosan túlterhelhető, tartósan ... de még tán 100%-al is.
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> kicsit tanacstalan vagyok .
>>>>>>
>>>>>>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>>>>>>> is hasonlo .
>>>>>>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>>>>>>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>>>>>>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>>>>>>> vagy sem .
>>>>>>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>>>>>>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>>>>>>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>>>>>>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>>>>>>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>>>>>>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>>>>>>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>>>>>>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>>>>>>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list