[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Apr 18 16:11:12 CEST 2012


igen , de a boyracer tuninggyerekek azon szoktak megmerni a tuning
hatasfokat hogy szijjeutotte a valtot havonta - no ezt en hulyesegnek
tartom - ha valaki azt teljesitmeny tuningnak tartja hogy csokkenti a
lendkerek tomeget , akkor az valamit nagyon nem ert .

bye
dexter


Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. április 18. 13:57):
> Egy váltóban, azért vannak biztonsági szorzók bőven a méretezéskor.
> 50%-al biztosan túlterhelhető, tartósan ... de még tán 100%-al is.
>
> KJ
>
>
>
> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> kicsit tanacstalan vagyok .
>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>> is hasonlo .
>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>> vagy sem .
>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list