[elektro-etc] Mai napi okossag
cst
maguspr at freemail.hu
Sun Apr 15 09:23:23 CEST 2012
a közúti kamionokat gépkocsivezetőstől szállítják vasúton átcuccolás nélkül.
~~~~~~~~~~~~~
http://eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/aru2/vasut/Image360.gif
A közúti járművek előremenetben egy kiépített vagy ideiglenes rakodó ponton
keresztül a kocsikon végigjárnak és egymást követően a kocsikon magállnak. A
továbbítás zárt vonatban történik, amit a
!!! gépkocsivezetők a szerelvényhez kapcsolt fekvőhelyes kocsiban
kísérnek.!!!
A kocsi különlegessége a rendkívül kicsi – 360 mm-es – kerékátmérő. Ez a
kerékpárok fokozott vizsgálatát követeli meg. A kis kerékátmérőből adódó
másik különlegesség olyan tárcsafék, ahol a tárcsa maga a kerékváz.
Az alábbiakban a MÁV Debreceni Járműjavító Kft. által a német ABB-Henschel
licence alapján gyártott Saadkkms (146. ábra) sorozatú10 tengelyes
kamionszállító vasúti kocsi mutatjuk be.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
Date: 2012. április 15. 8:54
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
>cst wrote:
>> ugye láttál már kamionokat vasĂşti kocsival szállĂtva?
>> meg hajĂłval ? mert eddig is a vasĂşti vagy a vĂzi szállĂtás
>> komoly alternatĂva volt az ĂĽzemanyag szempontjábĂłl
>> (és még át sem kellett cuccolni )
>
>Na jó, én a magamfajta kis távolbamelózásra mondtam az átcuccolós
mĂłdit.
>Persze, láttam kamionokat hajĂłn (hĂdrĂłl), pontosabban kontĂ©nereket.
Vonaton
>kamiont mĂ©g sosem láttam. KontĂ©nereket igen, de itt nagyon nem jellemzĹ
‘. A
>kamionforgalom szerintem akár 2 nagyságrenddel is nagyobb, mint amennyi
konténer
>legalábbis itt, délbudán áthalad a dunán (hosszában :) mert
keresztben az M0-án
>persze rengeteg megy át a dunán).
>
>hjozsi
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list